سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دهقان در برنامه فی‌المجلس؛

مجلس باید به امور ملی رسیدگی کند/ نظام ریاست جمهوری برای کشور بهتر است

معاون حقوقی رئیس‌جمهور و نماینده چهار دوره مجلس گفت: باید پارلمان محلی شکل بگیرد تا مجلس شورای اسلامی بتواند به امور ملی رسیدگی کند.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده چهار دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه فی المجلس درباره لزوم ملی گرا شدن مجلس گفت: من در مجلس هشتم مدت‌ها در این باره در مرکز پژوهش‌های مجلس جلساتی برگزار می‌کردم و سه طرح استانی شدن انتخابات مجلس، کارآمدی شورای استان‌ها و ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به امور ملی را مطرح کردیم.

او گفت: باید پارلمان محلی شکل بگیرد تا مجلس شورای اسلامی بتواند به امور ملی رسیدگی کند البته مجمع تشخیص هم می‌تواند رسیدگی به امور ملی را در دست بگیرد در صورت چنین امکانی مجمع تشخیص باید به محل اجماع نخبگان کشور تبدیل شود.

دهقان متذکر شد: نماینده موفق کسی است که کار ملی و مردمی را به صورت همزمان در دستور کار خود قرار می‌دهد ما در دوره‌های قبل نمایندگان موفق بسیاری داشتیم که به امور ملی رسیدگی می‌کردند، اما به دلیل تمرکز بر مسائل کلان کشور فرصت ارتباط با مردم شهر و منطقه خود را از دست دادند و نتوانستند دوره بعدی رای بیاورند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: رؤسای قوا باید پیگیر شکل گیری مجلس ملی و منطقه‌ای باشند چرا که این کاری نیست که از پس نمایندگان بربیاید و نیازمند حمایت و اراده نظام است.

او درباره شکل گیری نظام پارلمانی گفت: معتقدم نظام ریاست جمهوری برای کشور ما بهتر است البته نظام ما نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است و مثل آمریکا ریاستی مطلق نیست. 

دهقان درباره ضرورت‌های حقوقی که مجلس آینده باید به آن توجه کند گفت: ما اکنون از زیر بار فشار سنگین تحریم خارج شده‌ایم و اخم رئیس‌جمهور آمریکا خدشه‌ای به ما وارد نمی‌کند بنابراین در دوره‌ای که مستعد رشد هستیم به افرادی نیازمندیم که زمینه این جهش را فراهم کنند. مهمترین کار مجلس آینده تدوین زیر ساخت‌هایی برای جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم کشور‌های دیگر است چرا که این افراد ظرفیت خوبی هستند و از طرفی دشمنان برلی برخی از آنان ایران هراسی ایجاد کرده اند.

او با بیان این که نماینده باید در یک حوزه متخصص شود گفت: هر نماینده‌ای که وارد مجلس می‌شود باید در یک حوزه تخصص پیدا کند و یک درد کشور را درمان کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
آخرین بروز رسانی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ خبر خوب برای بازنشستگان مخابراتی، از مطالبات آنان، خواربار معوقه پرداخت می شود. خبر خوب برای بازنشستگان/ خواربار معوقه پرداخت می شود 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که امروز جمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ هست تاکنون مخابرات منطقه تهران واریز نکرده است.
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
سازمان بورس متأسفانه هر سال سود سهامداران در بورس پایمال و ضایع می کند و تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از دی ماه سال 1400 تاکنون توانست مشکلات بازنشسگان مخابرات را حل کند شرم آور و تاسف بار است.
دولت تکلیف مردم را باید در بورس روشن کند
۱۳:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
دولت تکلیف مردم را باید در بورس روشن کند
علی رضا کردی از نسیم شهر بهارستان
۱۱:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
بیش از 2 سال ‌‌‌‌است هنوزوام فرزنداوری رو نتونستم بگیرم
علی رضا کردی از نسیم شهر بهارستان
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۰۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن در بهمن ماه سال 1400 توسط دولت و هم بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران و... انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات بررسی و رسیدگی نکرده اند و بررسی و رسیدگی نمی کنند چرا؟
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل 16-15 میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 2 میلیون و 500 هزار تومان بگیرد؟
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
در سال 1399 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 8 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
در سال 1401 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 800 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان مخابرات را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان مخابرات توسط دولت نمی‌شود
اینکه دولت به جای حمایت از بازنشستگان مخابرات زیر پای آنان را خالی می‌کند
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان مخابرات نمی‌کند.
بازنشستگان شرکت مخابرات در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است.
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان مخابرات نمی‌کند.
دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید
۲۲:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
قانون و عدالت را در مورد پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی رعایت کنید
و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های ۲ ، ۵، ۷، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمین‌اجتماعی وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
مجلس یازدهم برای مردم چه کرد؟ در مجلس یازدهم در مورد مشکلات مردم بیش از 999 هزار بار در رسانه های اعتراض کرده ایم ولی اما متأسفانه بررسی و رسیدگی نکردن و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
عملکرد مجلس یازدهم به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
مجلس یازدهم برای مردم چه کرد؟ عملکرد مجلس یازدهم گرفتارهای مردم را افزایش داده است.
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
در ایران باید قانون ضد چاپلوسی تصویب شد
اثر ان از قانون حجاب اثر بخش تر خواهد بود