سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخیر در اعلام نظر کارشناسی یکی از دلایل اطاله دادرسی است 

رئیس دادگستری رودبار جنوب گفت: انتخاب کارشناسان از طریق قرعه کشی هوشمند، در راستای سند تحول قضایی است و موجب شفافیت در امورات کارشناسی می‌گردد.

محمد فرجام طاهری در جلسه کمیته نظارت بر قرار‌های کارشناسی شهرستان رودبار جنوب گفت: امروزه اطاله دادرسی یکی از چالش‌های فراروی رسیدگی به پروند‌های قضایی است و تاخیر در اعلام نظر از سوی کارشناسان سهم قابل توجهی در اطاله دادرسی‌های قضایی دارد.

طاهری اظهار داشت: کارشناسان رسمی منتخب باید در مهلت قضایی داده شده اعلام نظر نمایند و درصورت تاخیر غیر موجه، مسئولیت قانونی و انتظامی متوجه آنان خواهد بود.

رئیس دا‌دگستری شهرستان رودبار جنوب در ادامه گفت: متاسفانه در جنوب کرمان با کمبود کارشناس رسمی دادگستری با صلاحیت تصادفات مواجه هستیم و بایستی این نقیصه رفع گردد.

وی افزود: کارشناسان رسمی دادگستری در شهرستان‌های جنوبی کرمان، پس از اخذ صلاحیت سراسری، تمایل کمتری برای انجام کارشناسی در شهرستان‌های محل سهمیه قبولی خود دارند وبه همین دلیل شهرستان‌های محروم از داشتن کارشناسان با سابقه و خبره کم بهره هستند.

گفتنی است این نشست با حضور طاهری رئیس دادگستری شهرستان، محمدی دا‌دستان رودبار جنوب، قضات محاکم، دلفاردی نماینده مرکز کارشناسان قوه قضائیه و رضایی نماینده کانون کارشناسان دادگستری در جنوب کرمان به منظور بررسی مسائل و مشکلات قرار‌های کارشناسی و تاثیر آن بر اطاله دادرسی تشکیل شد.

برچسب ها: دادگستری ، کارشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.