سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جریمه قاچاقچیان کالا در تایباد ۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال

رییس اداره تعزیرات حکومتی تایباد و شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز گلوگاه ۱۷ شهریور مرز دوغارون تایباد گفت: قاچاقچیان سوخت، کالا و ارز از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه امسال بیش از ۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال در این شعبه جریمه شدند.

محمدرضا وحیدی مزینانی گفت: در این مدت ۲ هزار و ۲۶۴ پرونده قاچاق انواع کالا به شعبه رسیدگی تعزیرات حکومتی تایباد رسیده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۴۵ مورد از پرونده قاچاق کالا در تایباد منجر به صدور رای شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی تایباد با اشاره به اینکه شعبه گلوگاه قاچاق کالا و ارز ۱۷ شهریور مرز دوغارون به لحاظ حجم رسیدگی پرونده‌های این حوزه در خراسان رضوی رتبه نخست را دارد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد قاچاق کشف شده در مرز دوغارون سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی، کالا و ارز است که ۷۰ درصد این پرونده‌ها برای اتباع افغانستانی تشکیل شده است.

وی به کشف بزرگترین محموله سوخت در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بزرگترین پرونده کشف سوخت قاچاق از ۱۲ دستگاه کامیون به میزان ۲۸ هزار لیتر بود.

وحیدی مزینانی افزود: همچنین امسال از یک تبعه ایرانی ۲۸ میلیارد ریال ارز قاچاق کشف شد که این متهم پس از صدور رای به ۶۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شده است.

وی بیان کرد: بیشترین قاچاق ارز در مرز دوغارون به ترتیب، دلار، روپیه پاکستان، دینار و ریال کشور‌های عربی است.

وی گفت: کشف گوشی‌های هوشمند سرقتی نیز از دیگر کالا‌هایی است که در معبر زمینی دوغارون بیشترین پرونده را دارد.

وی اضافه کرد: با متهمین قاچاق هرگونه فرآورده نفتی، دلار و ارز از مرز دوغارون که برای دولت یارانه زیادی دارد، در این منطقه به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.