سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح نظارت بر قیمت حبوبات در آذربایجان شرقی

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از فعالیت گروه مشترک بازرسی برای نظارت بر قیمت حبوبات در استان و تبریز خبر داد.

صمد حضرتی گفت: با هدف رصد بازار حبوبات و نظارت بر قیمت برخی از اقلام حبوبی، گروه بازرسی مشترک تعزیرات حکومتی از سه روز پیش اجرای این طرح را آغاز شده است و کارشناسان در حال بازرسی از اصناف عرضه کننده حبوبات هستند.

وی افزود:در مدت فعالیت این گشت‌ها تاکنون برای سه واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد و به یک واحد صنفی که به صورت خودسرانه اقدام به تهیه بسته معیشتی کالابرگی کرده بود تذکر داده شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم با تاکید بر ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات در استان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش کالایی و خدماتی به هیچ عنوان نباید افزایش قیمتی در استان ایجاد شود.

یوسف پایدار افزود: از اول تا ۱۵ اسفند طرح نظارت بر بازار در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در ۲ بخش کالایی و خدماتی اجرا می‌شود.

 با وجود اعلام و تاکید مسئولان اقتصادی و نظارتی درباره ممنوعیت افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات متاسفانه به علت نبود نظارت‌های مستمر و اثرگذار در بازار و کافی و موثر نبودن جریمه‌های تنبیهی برای متخلفان و گران فروشان، سودجویان و سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود اقدام به افزایش قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم کرده و به ویژه در هفته‌های پایانی سال به بهانه‌های مختلف گران فروشی می‌کنند.

برخورد با گران فروشی و کم فروشی عزم جدی مسئولان نظارتی، اقتصادی و قضائی را طلب می‌کند و نهاد‌های مسئول باید بیش از پیش تلاش کنند تا جلوی اقدامات خودسرانه سودجویان و برهم زنندگان نظم بازار گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.