سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار بر طراحی الگوی مناسب برای مدیریت گردشگری در استان

استاندار یزد گفت: طراحی و ایجاد الگوی مدیریت گردشگری متناسب با شرایط استان می‌تواند در افزایش رضایتمندی همشهریان و میهمانان یزدی را بیش از پیش فراهم کند.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی، متولیان و دست اندرکاران حوزه گردشگری و مدیریت شهری باید به نحوی برنامه ریزی کنند که حرمت احکام و شعائر دینی حفظ شود و تکدر خاطری برای گردشگران و شهروندان استان ایجاد نشود.

او ادامه داد: تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای تقویت گردشگری رمضان و اقدام برای ثبت جهانی آن به عنوان یک آیین دینی و اثر فرهنگی است، بنابر این برنامه دستگاه‌های مختلف باید حول محور ماه مبارک و گردشگری با محوریت میراث فرهنگی اجرا شود.

فاطمی تصریح کرد: یک نکته که هر سال باعث ایجاد آسیب‌هایی می‌شود، موضوع رعایت عفاف و حجاب است که این موضوع ربطی به قرار داشتن در ماه رمضان و غیر آن ندارد و بخشی هم مربوط به آداب ماه مبارک است، انتظار مدیریت استان یزد این است که از فرصت تعطیلات نوروزی با طراحی یک الگوی مناسب استفاده شود، گاهی عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها باعث تبدیل اینگونه فرصت‌ها به چالش می‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: مدیران هتل‌ها باید در این زمینه توجیه شوند و با استفاده از روش مناسب رعایت هنجار‌های فرهنگی مطالبه شود، تا باعث رنجش میزبان و مهمان نشود.

فاطمی رویکرد غالب در برنامه‌های نوروزی را محوریت ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: همه شهرستان‌های استان با هدایت شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی مناسب داشته باشند، اما با توجه به اینکه مقصد هفتاد درصد گردشگران استان، شهر یزد است باید پیش بینی‌های لازم متناسب با این موضوع انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.