سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج):

مهدویت موضوع مشترک بین شیعه و سنی است

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت: مهدویت یکی از امور مشترک بین شیعه و سنی است که اهل تسنن و تشیع در کتاب‌هایشان به صورت مکرر به این موضوع اشاره داشته‌اند.

سید احمد زرهانی  در حاشیه همایش ملی مهدویت محور وحدت در مذاهب اسلامی که در تالار ملاصدرا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد هدف از برگزاری اجلاس را تحکیم وحدت و همبستگی بین پیروان مذاهب اسلامی و ایجاد هوشمندی در جهان اسلام برای حفظ اتحاد در مقابل دسیسه‌های استعمار بیان کرد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند و جنگ بین شیعه و سنی راه بیندازند.

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: منطق قرآن " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ " به معنی امت واحد است یعنی قرآن و پیامبر ما یکی است و همه ما در برابر دشمنان مشترکمان ایستاده ایم.

وی عنوان کرد: مهدویت یکی از امور مشترک بین شیعه و سنی است که اهل تسنن و تشیع در کتاب‌هایشان به صورت مکرر به این موضوع اشاره داشته‌اند که یکی از فرزندان اهل بیت (ع) در زمانیکه ظلم دنیا را پر می‌کند ظهور و دنیا را پر از عدل خواهد کرد.

زرهانی گفت: هدف این است که در این اجلاس یکبار احادیث و روایات را مطالعه کنیم و پای کار ترویج معارف مهدویت تقویت جامعه توحیدی بایستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.