سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مرکز تعلیمات بهداشت کار در سواحل مَکُران امری ضروری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در سواحل مَکُران تأکید کرد.

 علی حسین رعیتی فرد   در سفر به چابهار و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه سواحل مَکُران و فعالیت صنایع و کارگاه‌های مختلف، موضوع ایمنی و آگاهی بخشی به جامعه هدف در خصوص حوادث شغلی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با تعیین مکان راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار در چابهار، عملیات تجهیز و استقرار دستگاه‌های متناسب با مشاغل این منطقه انجام می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع آموزش ایمنی کار به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای ایمن سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از نیروهای انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های وزارت متبوع قرار داشته است.

وی بیان کرد: مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها، از اهداف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار است.

رعیتی فرد با بیان اینکه سالانه چهار درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث و بیماری‌های شغلی می‌شود، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت فرماندهی در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی به مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان جهانی کار پیوست که پس از طی فرآیندهای لازم، از ۱۸ بهمن در تمام نقاط کشور اجرایی شد.

وی افزود: نکته‌ی مهم در این مقاوله‌نامه، افزایش دامنه‌ی شمولِ موضوع ایمنی و بهداشت کار است؛ به طوریکه که قبلا تنها حوادث و کارگاه‌های مشمول قانون کار موضوع این قوانین بود اما طبق قانون و آیین‌نامه همه‌ی افرادی که فعالیت اقتصادی دارند، از جمله کارمندان دستگاه اجرایی، نیز تحت شمولیت این قانون قرار می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.