سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوشمندسازی مصرف آب در وزارت نیرو و مجلس پیگیری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید هوشمندسازی مصرف آب در وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی مطرح و پیگیری شود.

کمال‌الدین میرجعفریان گفت: هزینه در حوزه مصرف آب نه تنها خرج و خسران نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و باید حوزه مصرف هوشمندسازی و در آن سرمایه‌گذاری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: استفاد بهینه از بازچرخانی فاضلاب ظرفیت خوبی برای مدیریت آب است ، هوادهی، رهاسازی آن و آلودگی محیط زیست خسران بزرگی است که اغلب شهرهای استان اردبیل با این مشکل مواجه هستند و با کوچک‌ترین بارشی در خروجی شهر اردبیل با فاجعه مواجه هستیم.

او همچنین با بیان این که در استان گردشگری و کشاورزی اردبیل آلودگی فاضلاب قابل قبول نیست ، تصریح کرد: نشت و فرسودگی شبکه توزیع آب هم نادرست است ، در برخی شهرهای استان اردبیل میزان نشتی و آب بیش از ۳۵ درصد است و این مشکل باید مدنظر وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و استان اردبیل باشد.

میر جعفریان از وزارت نیرو خواست راهبرد اجرایی را به جای راهبرد دستوری در برنامه کاری خود قرار دهد و افزود: صنعت آب در استان اردبیل باید بازنگری و حلقه‌های مفقوده آب ملاحظه شود ، متاسفانه ظرفیت آب‌های سطحی را از دست داده‌ایم که البته قابل بازنگری است.

به گفته او، برای حوزه مصرف آب باید برنامه‌ریزی شود ، طرح جامع آب استان تاکنون به طور کامل طراحی نشده و امیدواریم با حمایت وزارت نیرو تکمیل شود.

میرجعفریان عمده مشکل حوزه آب استان اردبیل را نه در تامین بلکه در بخش زیرساخت‌ها و مصرف بهینه ذکر کرد که مورد غفلت واقع شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: اقتصاد استان اردبیل بر پایه آب استوار است و اگر برنامه جامع پایداری منابع آب طراحی نشود دچار خسران خواهیم شد و به تبع آن، شرایط اقتصادی استان هم به تحلیل خواهد رفت.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.