سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قانون جدید اینترنتی اتحادیه اروپا از امروز به‌طور کامل اجرا می‌شود

بر اساس قانون خدمات دیجیتال (DSA) اتحادیه اروپا سکو‌ها باید «سطح بالایی از حریم خصوصی، ایمنی و امنیت» را برای کودکان تضمین کنند.

قانون خدمات دیجیتال (DSA) اتحادیه اروپا که چارچوب‌های سخت‌گیرانه‌ای برای حوزۀ مدیریت محتوا و تبلیغات آنلاین در نظر گرفته از امروز علاوه بر سکو‌های بزرگ، بخش‌های قابل توجهی از اینترنت را تحت پوشش قرار می‌دهد و صرفا سکو‌های کوچک با کمتر از ۵۰ کارمند و گردش مالی سالانۀ زیر ۱۰ میلیون یورو از اجرای آن معاف‌اند.

براساس این قانون سکو‌ها باید «سطح بالایی از حریم خصوصی، ایمنی و امنیت» را برای کودکان تضمین کنند و این سکو‌ها اجازه ندارند کاربران زیر سن قانونی را براساس داده‌های شخصی آن‌ها هدف تبلیغات قرار دهند. 

همچنین تمامی تبلیغات هدفمند مبتنی‌بر اطلاعات حساس شخصی غیرقانونی خواهد بود. رسانه‌های اجتماعی نیز نباید اجازه دهند سخنان نفرت‌انگیز باقی بماند.

وب‌سایت‌ها باید هنگام اصلاح پست‌ها یا پروفایل کاربران، دلیلی منطقی به آن‌ها ارائه دهند. باید روشی ارائه شود تا کاربران بتوانند کالا‌ها و خدمات غیرقانونی موجود در هر سکو را گزارش کنند.

شرکت‌هایی که قانون را رعایت نکنند معادل حداکثر ۶ درصد از گردش مالی سالانۀ خود را جریمه می‌شوند و اگر قانون‌شکنی ادامه یابد سکوی خاطی در اروپا فیلتر می‌شود.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.