سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید امام جمعه میبد بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در ایام عید

آیت الله اعرافی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بر برنامه ریزی درست برای ایام عید و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد با بیان اینکه کنترل تور‌های گردشگری برعهده میراث فرهنگی است گفت: میراث فرهنگی استان و شهرستان میبد باید برای مقوله گردشگری معیار تعریف کند تا شاخص‌ها و ارزش‌های فرهنگی رعایت شود.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان پنج نقطه شهر، برنامه‌های فرهنگی برنامه ریزی می‌شود گفت: نارین قلعه، مجموعه شاه عباسی، پارک غدیر و پارک بهاران و شهرک صنایع دستی از جمله این نقاط است که باید شهرداری امکانات لازم را در این ۵ نقطه برای برپایی غرفه‌های فرهنگی جذاب و چشم نواز با همکاری اداره تبلیغات، دفتر امام جمعه، بسیج، ستاد احیاء و فرمانداری و اصناف فراهم کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته اداره اوقاف و امور خیریه هم برنامه‌های خود را در بقاع متبرکه خواهد داشت.

امام جمعه میبد در ابتدای بیانات خود هم از حماسه آفرینی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزارکنندگان باشکوه این رویداد انقلاب که نوید بخش و امید آفرین بود تقدیر کرد.

آیت الله اعرافی گفت: از فرماندار، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و حوزه‌ها و ادارات، دستگاه قضا، اصناف، دانشگاه‌ها و دستگاه‌هایی که درحفظ حریم معنوی شهر و صیانت از مرز‌های اخلاق و ارزش‌های فرهنگی تلاش می‌کنند باید تشکرکرد.

فرماندار میبد هم در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ما مخالف با صنعت گردشگری نیستیم، اما، اماکن گردشگری باید برای رعایت شئونات اسلامی و ارزش‌های عفاف و حجاب باید آموزش ببینند تا در اماکن گردشگری شاخص‌های فرهنگی و عفاف و حجاب رعایت شود.

سجادی پور بر برخورد قاطع با هرگونه ناهنجاری که به فرهنگ و ارزش‌های اسلامی شهرستان میبد آسیب می‌زند تاکید کرد و گفت: ختم قرآن و برپایی نماز در اماکن گردشگری از برنامه‌هایی بود که در سال گذشته انجام دادیم و باید امسال هم از این ایده و الگو در اماکن گردشگری استفاده کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.