سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسفالت و لکه گیری بیشترین درخواست شهروندان قزوین از سامانه ۱۳۷

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی (۱۳۷) شهر قزوین گفت: اولویت نخست درخواست‌های مردم از ابتدای سال جدید تاکنون از سامانه ۱۳۷ مشکلات مربوط به آسفالت، لکه‌گیری و مرمت بوده است.

مهدی کوزه‌گر‌ها مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی (۱۳۷) شهر قزوین گفت: امسال ۶۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۳۷ برقرار شده است که از این تعداد حدود ۳۵ هزار تماس ثبت و پی‌گیری گردید تا مشکلات مطرح شده توسط سازمان‌های مربوطه رسیدگی شود.

کوزه‌گر‌ها افزود: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی و مرکز فوریت‌های اجرایی با هدف مشارکت مردم در اداره شهر است تا صدای شهروندان به مسوولان شهری برسد و در واقع به عنوان واسطه‌ای بین مردم و مجموعه شهرداری عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اولویت نخست درخواست‌های مردم از ابتدای سال جدید تاکنون از سامانه ۱۳۷ مشکلات مربوط به آسفالت، لکه‌گیری و مرمت بوده و دومین درخواست آن‌ها نیز جمع‌آوری زباله و سگ‌های ولگرد است که این موضوع به سازمان مدیریت پسماند مربوط می‌شود.

کوزه‌گر‌ها بیان کرد: هرس و سم‌پاشی درختان، آبیاری فضای سبز، جلوگیری از هدررفت آب، رنگ‌آمیزی معابر، جمع‌آوری وانت‌بار‌ها و دستفروشان، سد معبر و مزاحمت‌های مشاغل نیز از جمله درخواست‌های دیگری را شامل شده که رتبه‌های بعدی این اولویت‌بندی را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، ۳۰ درصد درخواست‌های مربوط به شهروندان قزوینی نیز موضوعات مرتبط با سازمان ترافیک، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و زیباسازی را در بر می‌گیرد.

کوزه گر‌ها در خصوص مشکلاتی که سامانه ۱۳۷ با آن مواجه است، گفت: همخوانی نداشتن درخواست‌های مردم با اولویت‌های شهرداری، بزرگترین چالشی است که باعث شده تا مردم فکر کنند پیام‌های آن‌ها به گوش مدیران نمی‌رسد در حالی که سامانه ۱۳۷ نقش نظارتی و پیگیری دارد و امکان حل و رسیدگی سریع به همه مشکلات وجود ندارد، اما شهروندان بدانند که به طور حتم درخواست‌هایشان در طول زمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ سعی کرده تا شنونده خوبی برای درخواست‌های مردمی باشد، بیان کرد: این سامانه بازدید‌های میدانی و نظارتی خود در خصوص مشکلات شهری را روز به روز تقویت می‌کند تا درخواست‌های مردم به سرانجام برسد.

مدیر مرکز فوریت‌های اجرایی (۱۳۷) شهر قزوین گفت: گروه فوریت‌های اجرایی و پیمانکاران مستقل در هر یک از مناطق شهرداری مرکز استان وجود دارد و در بودجه سال آینده نیز بنا داریم پیمانکاران ۱۳۷ را برای همه نواحی داخل شهر به کار بگیریم تا سرعت خدمت‎‌رسانی به مردم بیشتر شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.