سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشتیانی: بیرانوند از لحاظ ذهنی تمرکز کافی ندارد/ اوسمار در حد سرمربی پرسپولیس نیست

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دریافت گل از آن فاصله دور نشان می دهد که بیرانوند از لحاظ ذهنی تمرکز کافی را ندارد.

اردلان آشتیانی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست سرخپوشان برابر تیم آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تیم پرسپولیس در 20 دقیقه ابتدای نیمه اول و دوم توانست به حریف خود فشار بیاورد اما نتوانست فشار را حفظ کند و تداوم داشته باشد و در خیلی از مواقع دیدیم که پرسپولیس از تاکنیک همیشگی خود بحث پرسینگ دور شده است و نمی توانستند در بازپس گیری توپ خوب عمل کنند و در ریتم و گردش توپ هم خوب نبودند  و سرعت انتقالشان بالا نبود. 

آشتیانی درباره اینکه تیم آلومینیوم اراک در این بازی چطور بود، گفت: تیم آلومینیوم هم موقعیتی نداشت و بدون موقعیت توانست بازی را پیروز شود و از فاصله 50 متری دروازه پرسپولیس را باز کردند. البته پرسپولیس موقعیت های خوبی به دست آورد و موقعیتی که شهاب زاهدی  به دست آورد و هر چه به جلوتر رفت زاویه خودش را تنگ کرد و نتوانست گل بزند. موقعیتی که نبیل باهویی به دست آورد اما توپ را به پشت دروازه زد و نشان می دهد که پرسپولیس در خط جلو هنوز ضعف دارد و بازیکنانی که گرفته از جمله اورونوف و آل کثیر در صورتی که به پرسپولیس اضافه شوند خیلی مشکلات حل می شود. از آن طرف باید ببینیم که اوسمار می تواند از عهده این مسئولیت سنگین برآید یا نه!

 او درباره اینکه اشتباه بیرانوند در دریافت گل آلومینیوم اراک را چطور ارزیابی می کند، گفت: کیفیت بیرانوند نسبت به اول فصل فرق کرده است و نمی دانم چه اتفاقی افتاده است. وقتی بازیکنان از مسئولیتی که دارند بیشتر عمل می کنند و در انتخاب سرمربی دخالت می کننداین موضوع باعث می شود که خودشان هم از لحاظ ذهنی بهم بریزند. گلری که از آن فاصله گل می خورد نشان می دهد که از لحاظ ذهنی تمرکز کافی را نداشت و عکس العمل هم نمی تواند نشان بدهد. در جام ملت های آسیا هم این اتفاق برای بیرانوند افتاد و در یک برنامه تلویزیونی گفت که اوسمار بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است و این نشان می دهد که بازیکن تمرکزش را  برای انتخاب سرمربی  گذاشته است. در حال حاضر پرسپولیس شرایط خوبی ندارد. 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه عملکرد نبیل باهویی را چطور ارزیابی می کند، گفت: 7، 8 بازی از باهویی دیدیم که اصلا کیفیت ندارد که بخواهیم درباره اش صحبت کنیم. به نظرم یک جوان 17، 18 ساله از لیگ دسته یک بیاورند از باهویی ضعیف تر کار نمی کند و حداقل از بازیکنان جوان استفاده می کنیم و باهویی خیلی بی کیفیت است. 

آشتیانی درباره اینکه اولین تجربه سرمربیگری اوسمار را در پرسپولیس چطور ارزیابی می کند، گفت: به نظرم هدایت اوسمار در لب  خط  خوب نبود و ضعیف کار کرد. آن طور نیست که یک مربی بخواهد تاکنیک گل محمدی را اجرا کند تا بتواند نتیجه بگیرد و این تیم به مرور زمان افت می کند. به طور مثال هکتور کوپر مربی 70 ساله تیم ملی سوریه چطور تلاش می کرد که تیمش نبازد اما کوچینگ لب خط اوسمار در حد سرمربی پرسپولیس ندیدم و خیلی ضعیف  و افتضاح است.

او درباره اینکه وضعیت پرسپولیس با این شرایط به چه صورت می شود، گفت:  کوچینگ لب خط برای یک مربی خیلی مهم است که اوسمار در این زمینه ضعیف عمل کرد. باید ببینیم در چند بازی عملکردش به این صورت است و اگر این طوری باشد باید مدیران پرسپولیس سریعا دست به کار شوند و یکی را بیاورند و حداقل یک سرمربی وطنی به خدمت بگیرند. تیم پرسپولیس تیم لیگ یکی نیست که بگوییم این نشد دیگری را می آوریم و  مدیران باشگاه باید باوسواس سرمربی انتخاب می کردند. بازیکنان حسابش نمی کنند و مربی که در لب خط ضعیف عمل می کند نشان می دهد که تسلط به بازیکنان ندارد. کسی که  2 سال  در تیم پرسپولیس بوده است نباید به این صورت تیمش را هدایت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سلام برحسین شهید
۲۲:۲۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
مقصروطراح اصلی خودی آقای درویشی که حماقت کردآقایحیی راجواب کردمدیری که به قول خودش این همه هزینه میکنی بازیکن جذب مبی کنی آنوقت۲میلیاردنداری پول اسدی رابده
مصطفی
۱۰:۵۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
ظاهرا قضیه بازی ژاپن تو فوتبال ایران تمومی نداره
با یه بازی همه رو می برن به عرش
با یه بازی دیگه می کوبن به فرش
لیگ سی و خرده ای بازیه آخر فصل عملکرد تیم و مربی و بازیکن ارزیابی می شه نه یک بازی
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
جناب آشتیانی. اولاً بازیکنان پول‌های میلیاردی میگیرند و اگر در حد این مبالغ نیستند مقصر مسولان محترم فوتبال و باشگاهها هستند که باتوجه به توانایی آنها پول ندادند ثانیا سالهاست که بیرانوند مغرور هست و تا وقتی تیم کل نخورده با انواع رفتارهای اعصاب خورد کن و نگهدارشتن بی اندازه توپ که البته اخیرا هم در تیم ملی و هم در باشگاه در نود دقیقه هزار بار به او پاس میدهند و به قول جناب قلعه‌نویی با سیستم گواردیولا بازی میکنن!!! که هم باعث کم شدن سرعت بازی و هم بی کیفیت و خسته کننده شدن بازی میشوند.تا کی بی کیفیتی و ندانم کاری بازیکنان را گردن دیگران خواهید انداخت