سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینترنت استارلینک در بیمارستان غزه فعال خواهد شد

استارلینک مجوز راه اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای در یک بیمارستان اماراتی در غزه را دریافت کرد.

بر اساس آنچه وزیر ارتباطات صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد این رژیم بهره برداری از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متعلق به ایلان ماسک را در اراضی اشغالی و بخش‌هایی از نوار غزه تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق این توافق، استارلینک از دسترسی به اینترنت در بیمارستان صحرایی اماراتی در شهر رفح در جنوب غزه پشتیبانی خواهد کرد، اما هرگونه گسترش خدمات در منطقه محاصره شده منوط به تایید صهیونیست‌هاست.

شبکه استارلینک از ماهواره‌های مدار پایین زمین می‌تواند اینترنت سریع را در مناطق دورافتاده یا مکان‌هایی که زیرساخت سرویس‌های ارتباطی معمولی مختل شده است، ارائه دهد.

 افرا الحملی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارات در پستی در شبکه‌های اجتماعی از این توافق استقبال کرد و گفت که دسترسی به اینترنت قابل اعتماد و پرسرعت ارائه مشاوره‌های پزشکی بالقوه نجات دهنده از طریق تماس‌های ویدئویی را امکان پذیر می‌کند. 

 بیمارستان‌های غزه به دلیل جنگی که بیش از چهار ماه است ادامه دارد و به گفته وزارت بهداشت، طی آن ۶۸ هزار و ۲۹۱ نفر مجروح شده‌اند، از فرسودگی رنج می‌برند. سازمان ملل هفته گذشته تخمین زد که تنها ۱۳ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در نوار غزه فعال هستند.

در ماه اکتبر، پس از آنکه آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی گزارش دادند که ارتباط خود را با تیم‌های خود به دلیل قطعی ارتباطات از دست داده‌اند، ماسک پیشنهاد داد که اینترنت ماهواره‌ای را برای سازمان‌های امدادی در غزه در دسترس قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.