سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۴ درصد از سهمیه کودهای شیمیایی یارانه‌ای در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۸۴ درصد از سهمیه کود‌های شیمیایی یارانه‌ای استان طی امسال تاکنون در بین کشاورزان توزیع شده است.

حسین عطایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال سهمیه انواع کود‌های یارانه‌ای استان بیش از ۱۹۶ هزار و ۳۰۳ تن است که شامل کود‌های «ازته، فسفاته و پتاسه» می‌شود.

او افزود: بخش اعظم سهمیه کود‌های شیمیایی خراسان رضوی به میزان ۱۶۵ هزار و ۸۴۵ تن، معادل ۸۴ درصد تاکنون بین کشاورزان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر این استان دارای ذخیره مناسب انواع کود‌های پایه برای استقبال از مقطع کشت بهاره است.

عطایی بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم برنامه تولید داخلی در تامین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی تولید کود در کشور است که خوشبختانه این شرکت توانست، از مجموع ۳۲۰ هزار تن انواع کود تامین شده در سال ۱۴۰۱، معادل ۸۹ درصد را از تولیدکنندگان داخلی کود‌های کشاورزی تامین کند.

او تصریح کرد: مابقی معادل ۱۱ درصد از کل مقدار کود تامین شده پس از اطمینان از عدم وجود ظرفیت تامین داخلی، با استفاده از منابع خارجی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی وارد کشور کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: خوشبختانه در خصوص کود‌های پتاسه که نقش قابل توجهی در پیشگیری از سرمازدگی و بالابردن کیفیت محصولات زراعی و باغی دارد، این استان افزایشی افزون بر ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته در توزیع و جذب این کود‌ها ثبت کرده است.

عطایی با تاکید بر اهمیت نمونه‌گیری از تمامی انواع کود‌های شیمیایی در استان جهت آنالیز و اخذ تائیدیه آزمایشگاه اظهار کرد: طی مدت گذشته از سالجاری میزان ۱۶۸ بخش به وزن بیش از۱۹ هزار و ۶۷۵ تن انواع کود‌های فسفاته و پتاسه تولید داخل و ارسالی مبادی نمونه گیری در استان انجام و به آزمایشگاه نمونه‌گیری کرج ارسال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.