سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انصارالله یمن: آمریکا زمین‌های بایر را بمباران می‌کند 

یک مقام انصارالله اعلام کرد آمریکا زمین‌های بایر یمن را بمباران می‌کند و به تمام دنیا دروغ می‌گوید که به یمن آسیب می‌زند.

حزام الاسد از مقامات انصارالله یمن گفت که آمریکا در حال بمباران مناطق بایر و اردوگاه‌های نظامی تخلیه شده در یمن برای مدت طولانی است و درمورد اینکه به نیرو‌های مسلح یمن حمله و در شمال یمن خسارت وارد می‌کند، جهان را فریب می‌دهد.

به گزارش ریا نووستی، امروز دوشنبه دقیقاً یک ماه از آغاز حملات آمریکا و انگلیس به مواضع انصارالله یمن می‌گذرد. این حملات پس از آن آغاز شد که انصارالله یمن در حمایت از مردم فلسطین متعهد شد مانع عبور کشتی‌ها از دریای سرخ برای رسیدن به بنادر اسرائیل شود.

الاسد گفت: آمریکا و انگلیس حملات تهاجمی خود به یمن را با این ادعا که رادارها، سایت‌های پرتاب پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک را مورد اصابت قرار می‌دهند، آغاز کردند، اما در واقع با این مزخرفات خود را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهند و ضعف خود را نشان می‌دهند. مناطق مورد هدف یا زمین‌های بایر یا اردوگاه‌های نظامی تخلیه شده هستند که طی ۹ سال گذشته بار‌ها توسط ائتلاف عربی (ائتلافی به رهبری عربستان سعودی که در سال ۲۰۱۵ علیه حوثی‌ها ایجاد شد) گلوله باران شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حملات آمریکا و انگلیس از کشتی‌های جنگی و هواپیما‌ها به یمن «هیچ تأثیری بر وضعیت نیرو‌های مسلح این کشور» نداشته است. این حملات بر آمادگی رزمی، روحیه پرسنل نظامی، تاکتیک و استراتژی عملیات نظامی در حمایت از مردم غزه تأثیری نداشتند و به هیچ وجه بر استراتژی رهبری ما و موقعیت غزه تأثیری نداشتند. 

به گفته یکی از رهبران انصارالله، در نتیجه تهاجم غرب، یمنی‌ها برعکس، برای ادامه روند حمایت از نوار غزه و مقاومت در برابر حملات آمریکایی-انگلیسی، انگیزه بیشتری دارند. 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای بمباران یمن، تعداد عملیات نیروی دریایی یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب افزایش یافته است. 

الاسد افزود: عملیات تهاجمی نیرو‌های دریایی ما بیشتر شده است. افزایش عملیات‌ها پس از آن صورت گرفت که ناو‌های آمریکایی و انگلیسی در کنار کشتی‌های اسرائیلی در بانک هدف ما قرار گرفتند.

وی به این نکته تاکید کرد که عملیات نیرو‌های مسلح آن‌ها خطری برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ و عرب ندارند، محدودیت‌ها فقط برای کشتی‌هایی که به بنادر «کشور کودک کش» می‌روند اعمال می‌شود.

آمریکا و انگلیس از اواسط ژانویه به اهداف انصارالله حمله کردند و آن را پاسخی به تهدید آزادی کشتیرانی در دریای سرخ خواندند. محمد علی الحوثی یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را توحش تروریستی و تهاجم عمدی و غیرقابل توجیه خواند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۰۱:۱۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
درود بر یادگار ساسانیان
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
شما یمنیها پیروز هستید