سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان؛

پیشرفت فیزیکی پل خلیج فارس به ۱۷ درصد رسید

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پروژه خلیج فارس شروع شده و تا به امروز به پیشرفت فیزیکی ۱۷ تا ۱۸ درصدی رسیده است.

 حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در جمع خبرنگاران گفت: اجرای دوباره راه اندازی پل خلیج فارس با توجه به دستور رئیس جمهور آغاز شده است. برای راه اندازی  مجدد این پروژه  بخشی از طریق بودجه  کشور و بخشی دیگر هم از تهاتر نفت تامین خواهد شد و ظرف ۳سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی  برای اجرای این پروژه  مذاکراتی با پیمانکاران چینی خواهیم داشت  تا تامین مالی آن انجام شود البته این پروژه جزو پروژه‌های فاینانس است و در  قالب  خط اعتباری ایران و چین قرار  می گیرد.

او تاکید کرد:  این پروژه حتما باید اجرا شود  و هر فردی که برای این پروژه ایراد می‌گیرد  به نظرم یا منافع ملی را نمی‌شناسد یا نیت دیگری دارد.

او تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای این پروژه حذف نمی‌شود اما ممکن است پیمانکارهای دیگری به آنها اضافه شود.

وی در خصوص منابع مالی لازم برای این پروژه گفت: نرخ ارز همواره در حال تغییر است قیمت دقیق را نمی شود اعلام کرد  اما حدودا ۷۰۰ میلیون دلار  با تفکیک بنادر ، ریل‌گذاری پیش بینی شده است و این پروژه دارای چند فاز است و منافع بلند مدت این پروژه بسیار بالا است.

او در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: پروژه اجرا شده و تقریبا ۱۷،۱۸ درصد پیشرفت کرده است، و باید بگویم ساخت پروژه متوقف نشده‌است اما باید منابع دولتی به کمک این پروژه بیایند و با توجه به آنکه  معاون اول رییس جمهوری دستور داد ه است که در بودجه ١۴٠٣ هم ردیف بودجه این پروژه تقویت شود سرعت اجرای کار بیشتر می شود.

وی بیان کرد :  از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ٣٠٠ میلیون دلار سرمایه خارجی بر روی زمین مناطق آزاد نشسته‌ و محقق شده و به ساختمان و کارخانه تبدیل شده‌است. البته از ابتدای امسال تا کنون ٣.١ میلیارد یورو تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد را داشتیم که ۶٠٠ میلیون یورو آن به قرارداد تبدیل شده که به تدریج بر زمین خواهد نشست.

برچسب ها: حمل ونقل ، خلیج فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
از سال ۸۹ تا الان ۱۳ سال میگذره تازه ۱۷ درصد ،،واقعا با بیت المال چه کار میکنید ،واقعا سیر نمی شید ، ما مردم اگه پل نخواهیم کی را باید ببینیم
قشم
۱۱:۴۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
خودمان که ساکن جزیره هستیم این پل درست نمیشه چون آنقدر جریان آب سنگین هستش که نمیتونن پایه ای توی آب بزنن این دکل های برق هم که زدن با هزار بدبختی زده شده
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
خسته نباشین بعد از این همه سال ۱۷ درصد ، در دوران رییسی هم ۳ درصد دیگه انجام خواهد شد.
محمودجعفری
۱۱:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
این‌پروژه زیر ده درصد پیشرفت داره،
محمد
۰۰:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
۲۰سال پیش باید این درست میکردن واقعا شرکت دریاداری بنرعباس بخاطر باج گرفتن از مردم وپول مفت دراوردن جلو این طرح واقعا بسته بود شما حساب کنید یکی از آزاد راه های کشور جلوش ببندید بعد این ماشینا سوار شناور کنید بعد از هر ماشین ۳۰۰هزارتومان بگیرید وارد قشم کنید سر به فلک میکشه درماه دزدی روز روشن ببین چه پولهای که از مردم گرفتن.این پل بین قشم خاک وطن وصل میشه بهم من یکبار رفتم ی صبح تا ظهر تو صف شناور بودم خاک تو سر اونای که جلو این کار گرفتن
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
باز آقای دبیر جوان شروع کرد به ارائه اعداد و ارقام فضایی ... ۳.۱ میلیارد یورو تقاضای سرمایه گذاری ؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگه پیمانکارایرانی بودمیگفتن۱۰۰۰میلیاردکه تاخرخره بره زیرآب
علی
۱۹:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
با توجه به اینکه در کشور تجربه پل سازی در دریا وجود ندارد، این پروژه با گذشت ده سال متوقف بوده کاش زودتر با همکاری پیمانکاران کشورهای خارجی به نتیجه میرسید،
با توجه به اینکه کشورهای مجاور خلیج فارس هر سال با پروژه های متنوع حضور و تسلطشان در خلیج فارس بیشتر می شود ما نیز حضورمان را بیشتر کنیم و الا با توجه به تفاوت پیشرفت ساحل جنوبی کشور های عربی، ساحل ایران عقب مانده تر خواهد شد،
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چه ارزش اقتصادی داره؟ ارزش بسیار بسیار بسیار بالایی برای منافع ملی ایران داره .قشم رو توسط جاده و راه اهن به سواحل جنوبی وصل میکنه و با تین اتصال قشم در کنار بندرعباس تبدیل به یکی از بنادر مهم ترانزیت کالا در جنوب ایران تبدیل میشه. چون به علت ارتباط زمینی جاده ای و ریلی که قشم با سرزمین اصلی ایران پیدا میکنه راحت میتونند بسیاری از کشتی ها در قشم لنگر بندازند و بارگیری یا تخلیه بار انجام بدن . فکر کنم کمتر لز ده کیلومتر طول داره این پل و دارای سه مسیر اتوبان و راه آهن و مسیر دوچرخه و عابر پیاده هست
سیدمحسن جعفریان
۱۱:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این پل کجا رو به کجا وصل می‌کنه ؟چقدر طول داره.؟چه ارزش اقتصادی و.....داره؟ خبر ناقص مخاطب رو سردرگم می‌کنه
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
پل ارتباطی جزیره قشم به طول ۴ کیلومتر و تماما داخل دریا
بودجه لازم ۳۰۰ هزار میلیارد تومن