سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حماس از حساس‌ترین اطلاعات ما با خبر بود

افسر بلندپایه صهیونیست گفت: ما درباره اطلاعات عادی سخن نمی‌گوییم بلکه از اماکنی سخن می‌گوییم که مقدس شمرده می‌شدند.

یک افسر بلندپایه اسرائیلی گفت گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس اطلاعات محرمانه و حساس نظامی اسرائیل از جمله اماکن سری را در اختیار داشت.

این افسر باتجربه که از نیرو‌های اداره اطلاعات "امان" است در مصاحبه با روزنامه عبری "اسرائیل هیوم" گفت نیرو‌های ویژه قسام محل و اماکن بسیار حساس نظامی را که بسیاری از افسران و نظامیان از آن اطلاع نداشتند و جزء مقدسات به حساب می‌آمدند می‌دانستند. وی گفت ارتش قبل از جنگ از سوی قسام هدف خطرناک‌ترین عملیات جاسوسی قرار گرفته است.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، این افسر بلندپایه خواستار تحقیق درباره منبعی است که قسام از طریق آن به این اطلاعات دست یافته است.

وی گفت: ما درباره اطلاعات عادی سخن نمی‌گوییم بلکه از اماکنی سخن می‌گوییم که مقدس شمرده می‌شدند و فقط تعداد کمی از افسران و نظامیان از آن‌ها اطلاع داشتند و درباره آن‌ها حتی با نزدیک‌ترین افرادشان صحبت نمی‌کردند. این، یعنی شکست سنگین اطلاعاتی شاباک که هم نتوانست از حملات ۷ اکتبر جلوگیری کند و هم موفق به مراقبت از اطلاعات و اماکن حساس در برابر جاسوسی نشد. این شک و تردید وجود دارد که کشور‌های بزرگ این اطلاعات را به حماس فروخته باشند. می‌توانیم بگوییم که حماس از ما اطلاعات زیادی داشته، اطلاعاتی که از طریق پهپاد‌های کوچک یا سامانه‌های مراقبتی به دست نمی‌آید. بنابر این احتمال جاسوسی وسیع وجود دارد که نمی‌دانیم چگونه اتفاق افتاده است.

منبع: صداو سیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.