سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشخیص زودهنگام نقش ۹۵ درصدی در درمان سرطانها دارد

مدیر گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تشخیص زودهنگام و درمان انواع سرطان‌ها در مراحل اولیه، می‌تواند تا ۹۵ درصد با بهبودی و درمان قطعی این بیماری همراه باشد.

دکتر سید امیر آل داوود  با اشاره به اهمیت موضوع زمان در درمان بیماری‌های مختلف سرطانی افزود: وقتی فردی مبتلا به سرطان می‌شود بیشترین شانس علاج قطعی او به این بستگی دارد که در مراحل اولیه، بیماری اش شناسایی شود و برای درمان مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین سرطانها در ایران «سینه و معده» به ترتیب در زنان و مردان شناخته شده اند، بیان کرد: در خصوص سرطان سینه اگر بانویی در مراحل اولیه و با مشاهده وجود توده در پستان مراجعه و تحت درمان قرار گیرد، موفقیت قطعی درمان بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد پیش بینی شده است.

مدیر گروه انکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: اما اگر در این مرحله مراجعه نکند و بیماری به غدد لنفاوی گسترش پیدا کند و یا اینکه به سایر ارگانها از جمله کبد یا ریه برسد، شانس درمان کاهش یافته و احتمال بهبودی به کمتر از ۱۰ تا ۱۵ درصد می رسد.

وی ادامه داد: بنابراین مهم‌ترین پیشرفت در مقوله‌ سرطان این است که بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنیم که این اقدام با آگاهی از علائم سرطان و اقدامات پیشگیرانه ارتباط دارد.

دکتر آل داوود گفت: جراحی، درمان های دارویی و شیمی درمانی و رادیوتراپی از درمانهای رایج بیماری سرطان است، امروزه درمان‌های جدیدی هم مثل ژن تراپی و ایمونوتراپی به کمک درمان سرطان آمده و موفقیت درمان این بیماری را افزایش داده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و همچنین بیش از ۵۰ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف پزشکی به عنوان قطب پزشکی شرق کشور مطرح است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.