سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از ضریح مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) در قم

ضریح امامزاده موسی مبرقع (ع) قم با حضور مردم، خادمان و زائران این امامزاده واجب التعظیم رونمایی شد.

ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری قم و رئیس هیئت امنای امامزاده موسی مبرقع علیه السلام، در مراسم رونمایی از ضریح مطهر این امامزاده، گفت: این طرح شامل اصلاح و طرح جدید سنگ مزار بقعه این امامزاده است که با حمایت یک میلیارد تومانی خیران و با هنر نمایی هنرمندان قمی انجام شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی هم در این مراسم احیای بقاع متبرکه قم را اقدامی مبارک دانست و گفت: باید از همه کسانی که این بقاع را حفظ کرده اند قدردانی کنیم و بر ادامه گسترش و بازسازی و توسعه صحن‌های این بقعه مبارک اقدام کرد.

وی زیارت قبور را باعث ایجاد درجات و تقویت توحید در انسان دانست و گفت: راه توحید، خداشناسی و قرب الهی را باید از بزرگان، زیارت ائمه علیهم السلام و فرزندان و نوادگان آنان دنبال کرد.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: باید زیارت همه امامزادگان را مغتنم بشماریم و برای ارتقاء روحی و معنوی خود از این امامزادگان بهره ببریم.

وی اضافه کرد: قم افتخار دارد حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و حضرت موسی مبرقع علیه السلام که فرزندان بلافصل امامان معصوم هستند را در دل خود دارد.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: در روایات از قم به عنوان حرم اهل بیت علیهم السلام یاد شده است و این دو شخصیت نعمت‌های بزرگی هستند که مزار و بارگاه آنان در قم قرار دارد.

وی بر معرفی این بقعه متبرکه در بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: برای تقویت گردشگری مذهبی، تکریم، احترام و حضور بیشتر مردم سایر مناطق دنیا و در جهت معرفی این شخصیت عظیم باید اهتمام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.