سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ صدور هشدار سطح نارنجی در استان‌های جنوبی

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای بارش باران و وزش باد شدید در نواحی جنوبی کشور صادر شده و احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود دارد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور هشدار سطح نارنجی صادر شده است به طوری که  فردا یک‌شنبه و روز دوشنبه  با ورود موج بارشی جدید  شاهد رگبار باران ورعدوبرق و وزش باد شدید در ۳ استان کشور خواهیم بود‌.

به گفته وی  روز یک‌شنبه جنوب بوشهر و روز دوشنبه جنوب هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران های سیل آسا خواهند بود .

او می‌گوید: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن روان آب و سیلاب از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است. همچنین وقوع صاعقه و وزش باد شدید نیز در مناطق اعلام شده پیش‌بینی شده است.

ضیائیان  گفت: در لین شرایط  اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه شده است.

وی افزود: سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود و برای استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و لرستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
اکبر
۰۸:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خواهشا پیشبینی اشتباه انجام ندید
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
دریغ از چند قطره در جنوب استان فارس
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
گمون کنم تو راه بنزین تموم کرده
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
این‌ها همیشه دروغ میگن یک هفته قبل اعلام کردن که دوشنبه هوایی شیراز بارانی است ولی الان می‌بینیم که هوا آفتابی هست
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
امروز یکشنبه است
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
اگر عقلتان برسد ابرها را بارور تر میکنید نه بگین صرفه اقتصتدی ندارد
رامیار
۱۲:۴۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
فقط یک چیزی شنیدید به اسم بارور کردن ابرها و هی تکرار!!! اولا در بهترین حالت،باور کردن ابرها پنج درصد تا نهایت ده درصد باعث افزایش بارندگی میشود نه بیشتر!! پس بطور کلی تاثیر آنچنانی برخشکسالی گسترده و طولانی ندارد..مهمتر اما باید ابری باشد که بارور شود!! وقتی در کل فصل چند روز بیشتر ابری نیست ،چه چیز را بارور کنند؟!مشکل عدم تشکیل سامانه های باران زا هست نه اینکه ابر هست اما بارش نیست!!