سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم:

سازمان‌های نوآوری از طریق مراکز رشد تقویت می‌شوند

محمد علی نژاد گفت: تقویت سازمان‌های نوآوری از طریق مراکز رشد و تعمیق ارتباط بین دانشگاه‌ها مهم‌ترین هدف تشکیل و فعالیت پارک‌های علم و فناوری است.

سجاد محمد علی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع نوآوری نور در سنندج اظهار کرد: با افتتاح این مجتمع و مرکز رشد مریوان زیرساخت‌های فیزیکی فناوری و نوآوری در استان کردستان دو برابر شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: دو برابر شدن زیرساخت‌های این حوزه این نوید را می‌دهد که امکان اشتغال پایدار جوانان نوآور و فناور بیشتری فراهم شود.

 وی خاطرنشان کرد: تقویت سازمان‌های نوآوری از طریق مراکز رشد و تعمیق ارتباط بین دانشگاه‌ها و واحد‌های تولیدی و مراکز تصمیم‌گیری دولتی، سازمان‌های تحقیقاتی در راستای توسعه فناوری و علوم کاربردی از اهداف مهم تشکیل و فعالیت پارک‌های علم و فناوری است.

محمدعلی‌نژاد با بیان اینکه توسعه زیرساخت های اولیه و موقعیت های قدیمی مقدمه همان کمک هاست، اضافه کرد: هر کدام از واحدها در پارک یا در شهرستان‌ها در مراکز رشد، ایده خود را ارائه کنند و در صورتیکه به مرحله تولید محصول برسند و شرکت تشکیل دهند، تسهیلات برای ایجاد اشتغال و سرمایه درگردش در اختیارشان قرار می گیرد.

وی گفت: شرکت هایی که در پارک علم و فناوری مستقر هستند، می توانند از معافیت های مالیاتی استفاده کنند و شرکت های بزرگ هم در صورتیکه ظرفیت های تحقیق و توسعه را به پارک بیاورند، براساس قانون جهش تولید از معافیت های مرتبط و اعتبار مالیاتی بهره‌مند می شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، روسای پارک‌های علم و فناوری را فرماندهان جریان اقتصادی دانش‌بنیان دانست و اضافه کرد: در جامعه فناوری کشور، نگاه آن است که ما به یک زیست بوم نباید محدود شویم چراکه امروزه تمامی عناصر برای اثرگذاری و جریان‌سازی باید روح حاکم نوآوری و فناوری در آن حضور داشته باشد.

استقرار ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در پارک علم و فناوری کردستان

 بابک سوری رئیس پارک علم و فناوری کردستان  نیز در این آیین به وجود ۱۶۰ شرکت واحد فناوری مستقر در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: ۷۰ شرکت از این تعداد دانش بنیان بوده و استاندارد و ساز وکار‌های مورد نیاز را دارا هستند.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان تا پایان سال گذشته ۵۴ شرکت بود که این تعداد تا پایان امسال به ۷۰ شرکت دانش بنیان می‌رسد.

سوری اضافه کرد: تامین زمین برای توسعه پارک علم و فناوری با هدف ارتقای سطح پارک از ۳ به ۲ از اهداف و برنامه‌های ما در استان است.

 رئیس پارک علم و فناوری کردستان اذعان کرد: در یک سال اخیر ۱۲۷ واحد فناور و دانش‌بینان در این پارک پذیرش و مستقر شده که امیدواریم این آمار را به ۲۰۰ واحد تا پایان سال برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجتمع نوآوری نور سنندج با هدف استقرار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان احداث و امروز با حضور معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: این مجتمع در ۹۰۰ متر زیربنا به مساحت ۵ هزار و ۴۰۰ متر مربع و در ۶ طبقه احداث شده است.

به گفته سوری، برای ساخت این مجتمع اعتباری بالغ بر۲۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.