سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در این استان تشکیل شده است.

سیدنصرالدین صالحی در نشست صمیمی با نامزد‌های انتخاباتی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۲۴ پرونده تخلف انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها در دست بررسی است و تخلفاتی که برای آن تشکیل پرونده شده با موضوعاتی نظیر تشویق مردم به عدم مشارکت در انتخابات و یا تبلیغ زودهنگام نامزد‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری به نامزد‌های انتخاباتی توصیه کرد: تا در روز انتخابات نمایندگانی که برای حضور بر سر صندوق‌ها انتخاب می‌کنند از افراد مساله‌دار و تنش‌آفرین انتخاب نباشند.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه آرای مردم در دست عوامل برگزاری انتخابات امانت هستند و حق‌الناس به شمار می‌روند، اضافه کرد: رفتار عوامل اجرایی به خوبی رصد می‌شود و چنانچه تخلفی در این خصوص مشاهده شود به جد پیگیری می‌شود.

صالحی با تاکید بر نظارت جدی، دقیق و مستمر بر رفتار عوامل اجرایی، نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آنها، اظهار کرد: چنانچه رفتاری برخلاف قانون، تبلیغ زودهنگام و تخریب رقبا مشاهده و یا به شورای نگهبان گزارش شود در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخابات، ادامه داد: بر اساس این ماده قانونی، شورای نگهبان می‌تواند تا قبل از تایید اعتبارنامه منتخبان مردم آن‌ها را رد صلاحیت کند از همین رو توصیه می‌شود نامزد‌ها قبل و بعد از برگزاری انتخابات خود را ملزم به رعایت قانون بدانند چراکه تمامی رفتار آن‌ها رصد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.