سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهمیه هر فرد از ۱۱ خوراکی سبد غذایی کالابرگ الکترونیک اعلام شد

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون جزئیات سبد ۱۱ قلمی غذایی برای حمایت از خانوار‌های مشمول در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح فجرانه که از ۱۷ بهمن‌ماه اعتبار آن تخصیص و از ۱۸ بهمن‌ماه اجرایی شده و به مدت سه ماه ادامه دارد، در خصوص جزئیات سبد غذایی برای حمایت از خانوار‌های مشمول این طرح گفت: بر اساس جدول تهیه شده، ماهانه برای هر نفر ۳ لیتر شیر، یک بسته ۴۰۰ گرمی پنیر uf، یک دبه ۲.۵ کیلویی ماست کم‌چرب، یک کیلو تخم مرغ، یک کیلو گوشت مرغ، یک بسته ۸۱۰ گرمی روغن مایع، یک بسته ۷۰۰ گرمی ماکارونی، ۲ کیلو برنج، نیم کیلو قند و شکر، یک کیلو و ۲۰۰ گرم حبوبات و نیم کیلو گوشت منجمد گوساله در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مرحله جدید این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی نیز از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار‌های دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد.

یحیوی تصریح کرد: از همین رو می‌توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزار تومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزار تومان، ۵۲۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: سبد غذایی ، کالابرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
دولت با این کارها ملت را سر کار گذاشته است فروشگاهها هم هر طوری بخواهند یا اقلام غیر کالابرگی را به فروش میرسانند یا بعضیا مبلغ کالابرگ را به کارنخوان میکشند و پول ان را به طرف میدهند کسی هست به این تخلفات رسیدگی کند؟
عمار .
۱۷:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ هنوز تا این ساعت از روز یارانه معیشتی بهمن ماه رو به بسیاری از یارانه بگیران بینوایان محرومان فقیران مسکینان مستضعفین محتاج به معیشتی را پرداخت نکردند چرا هنوز یارانه معیشتی را پرداخت نکردند ؟!!! . والسلام و صلوات التماس دعا .
عمار .
۱۷:۴۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : امروز ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ هنوز تا این ساعت از روز یارانه معیشتی بهمن ماه رو به بسیاری از یارانه بگیران بینوایان محرومان فقیران مسکینان مستضعفین محتاج به معیشتی را پرداخت نکردند چرا هنوز یارانه معیشتی را پرداخت نکردند ؟!!! . والسلام و صلوات التماس دعا .
چ.ک
۱۳:۰۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
کافیه
محسن
۱۱:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
جرم‌ گیر،مایع ظرفشویی،روغن سرخ کردنی خانواده،دستمال کاغذی اقتصادی ۱۰عددی،۶۰تخم مرغ،صابون دستشویی،مایع دستشویی،شامپو،کرم،شلوارگرم کن،جلیقه وووورامحاسبه کنید
بهرامی قم
۱۱:۲۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مسخره کردید اعتبار اعلان میشه میری فروشگاه سیستم خرید قطعه مردم نتونن از اعتبار خرید کنن
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
چرا کشورهای اروپایی به مسلمانا وام بدون سود میدن چرا اینجا اینجوری نیست
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
یک ذره به کرامت انسانی احترام بزارین.دیروزتا۱۲نصف شب مردم توصف ایستادن.قیمت کالای هم که میدین.هیچ فرقی باکل فروشگاه هاوسوپرمارکت نداره.پول اونو واریزکنین.تامردم راحت خریدشان بکنن.
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
گرانی و تورم بیداد میکنه
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
با توجه به اینکه در مرحله جدید این طرح «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده
به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ١١ قلم که حجم، وزن و کالای مشخصی دارد، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار‌های دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ آن را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز (به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان) از محل اعتبار جدید دولت تأمین خواهد شد.
چرا داری با جملات بازی میکنی جمله دوم جمله اول را نقض میکنه فرد باید 523 هزار تومان وسایل بخره تا 220 هزار تومان بهش یارانه بدی
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
خب افرادی که تک نفره هستند خیلی خیلی کم هستند و وقتی سرپرست خانوار میره خرید خب نسبت به تعداد خانوار مبلغ بیشتری میگیره و نیاز نیست پولی بده چون مثلا 3 نفرم که باشنو 300 تومن دریافتی هم که حداقل هست و دریافت میکنن کلش میشه 1560 هزار تومان . و اون هدیش میشه 660 هزار تومان .:))
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام من رفتم فروشگاه گفتن فعلا نمیشه خرید کنی
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام
اعتراضات خودمان را به تأخیر انداختن پرداخت یارانه نقدی از بیستم ماه به آخر ماه را اعلام می کنیم
با این کار مخالف هستیم آقای وزیر اقتصاد
پیگیری از طرف فارس
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
یه جوری بگید حداقل خودتون بفهمید چی میگید!!!!!!!!
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
خوبه فقط اگه میشد مقدار خريداری شده هرفرد مشخص باشه بهتر میشد مثلا داخل همين نرم افزار شما کنار هر محصول خریداری شده مقدار مانده مشخص میشد
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
یارانه کمیته و بهزیستی هم که نزدن
جریان چیه مگه نگفتن اینا بیستم
دهک ۱تا۳ ۲۵ ام
و بقیه سی ام
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
عزیز گفتن دهک 1 تا 3 بیست وپنجم و بقیه سی ام .
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
اگر طرح فجرانه هست باید همه مثل همدیگر باشن چه کسانیی که کالا میگیرن چه کسانی که پول همه ایرانی هستیم و دهه فجر برای همه یکسان هست پس خود شما هستید که ..........
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
هر روز و هر ماه چه غلطی و گوهی می‌خورید
خوب پولش به مردم بدهید بره دیگه
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
هرماه اون مبلغ یارانه را میدادن اما الان 220 تومان هدیه میخوان کالا بدن و اتفاقا بد هم نیست چون بعضیها هستند که تعدادشون کم هست ولی هستند که کلا خرید کم میکنن یا بعضی چیزها مثل شیر یا... نمیخرن و نیاز خانواده هست واینطوری مجبور میشن بخرن بلکه بره تو خونه نه توجیب بعضی سرپرستها که میگیرن و بقیه اعضاءخانوادشون هیچی .