سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲۸ طرح آماری به صورت همزمان در استان کهگیلویه و بویراحمد

رییس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ طرح آماری این استان در سال ۱۴۰۲ در حال اجراست که از این تعداد ۱۱ طرح به صورت ماهانه، پنج طرح فصلی، ۲ طرح ۶ ماهه و ۹ طرح به صورت پروژه‌ای (سالیانه) است.

جهانگیر شاهینی افزود: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و به صورت نمونه‌گیری در سطح استان اجرا و یا در حال اجرا هستند.
 
وی تناسب تشکیلات نیروی انسانی با فعالیت‌های محوله، تناسب اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح‌های آماری با فعالیت‌های محوله، همکاری جامعه‌های آماری با ماموران آمارگیر و بهره مندی کافی دستگاه‌های اداری استان از آمار ثبتی مبنا را از موضوعات پیش روی اجرای این طرح‌ها ذکر کرد.
 
شاهینی با اشاره به اهمیت طرح‌های آماری و نتایج مهم آن بر همکاری نهاد‌های مرتبط و مردم تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر افزایش دقت و صحت اطلاعات گردآوری شده، منجر به افزایش سرعت انجام امور توأم با کاهش هزینه‌های جانبی نیز می‌شود.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهیه اطلاعات مربوط به حساب‌های منطقه‌ای را جزو مهمترین وظایف حوزه اماری این سازمان دانست و افزود: با همکاری سازمان و دستگاه‌های اجرایی، گردآوری اطلاعات در ۱۶ بخش و تدوین آنها در قالب‌های مشخص شده از سوی مرکز آمار ایران انجام می‌شود.
 
شاهینی، حرکت استان به سمت استقرار و بهره‌مندی از نظام آماری ثبتی مبنا را جزو برنامه‌ها و اهداف بلند مدت و قطعی سازمان مدیریت ذکر کرد.
 
وی تاکید کرد: با تحقق این هدف، تمامی اطلاعات و شاخص‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به صورت برخط و آنی در اختیار مسوولان در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه ریزی و اجرایی قرار می‌گیرد.
 
شاهینی اضافه کرد: در این دولت، نحوه نگرش در زمینه اطلاعات مربوط به تولید ناخالص، از سطح استانی به سطح شهرستانی تغییر پیدا کرده و با توجه به اهمیت بحث ارزش افزوده در برنامه توسعه هفتم، بررسی این مبحث در سطح بخش‌های هر شهرستان انجام می‌شود.
 
وی اظهار کرد: با تغییر نگرش در این زمینه، مرکز آمار ایران و سازمان‌های استانی اقدام به گردآوری اطلاعات مربوطه در قالب ۹۰۰ شاخص در سطح شهرستان‌ها نمودند که سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه، جزو سه استانی بوده که قبل از این تغییر نگرش، بحث ارزش افزوده را در سطح شهرستان‌ها مورد بررسی قرار داده، با شروع این فرایند در سطح کشور، جزو استان‌های پیشرو در این عرصه بوده است.
 
شاهینی تهیه سالنامه آماری به عنوان مهم‌ترین سند آماری در استان را یکی از دستاورد‌های سازمان برنامه و بودجه این استان دانست و گفت: این کتاب در بردارنده جمیع اطلاعات آماری در سطح استان است و با ارائه‌ی این اطلاعات در قالب جداول، نمودار‌ها و تصاویر متعدد، بهره‌برداری از اطلاعات مهم موجود را بسیار آسان کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.