سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزوده شدن ۳۳۴ تخت بیمارستانی به ظرفیت خدمات درمانی سیستان و بلوچستان

در راستای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در استان، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۳۴ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزوده شده است

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۳۴۴ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان سیستان و بلوچستان در دولت مردمی سیزدهم و همچنین ۱۳۲ تخت دیگر در بیمارستان‌های پارس و سیب و سوران که بزودی افتتاح می‌شود، تعداد کل تخت‌های بیمارستانی در استان به ۳ هزار و ۶۹۳ تخت می‌رسد.
 
وی ادامه داد: این افزایش تخت در بخش‌های روانپزشکی، گوارش، اطفال، عفونی، اورولوژی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، داخلی، ارتوپدی، چشم، کبد و گوارش، گوش، حلق و بینی، ccu، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادن بوده است.
 
 غزنوی گفت: افزایش تخت بیمارستانی در طول انقلاب اسلامی و دولت مردمی سیزدهم با دوران قبل از انقلاب بی سابقه بوده است، به نحوی که در قبل از انقلاب تنها ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان وجود داشته است.
 
غزنوی عنوان کرد: این افزایش ۳۳۴ تخت در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با ۱۲۱ تخت، بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان ۴ تخت، بهاران ۲۵ تخت، امام خمینی (ره) خاش ۱۹ تخت، ایرانمهر سراوان ۱۰۹ تخت، تامین اجتماعی ۴۹ تخت، نبی اکرم ۷ تخت بوده است.
 
وی افزود: همچنین بیمارستان سیب و سوران با ۳۲ تخت و بیمارستان خصوصی پارس با ۱۰۰ تخت آماده بهره برداری و افتتاح در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در زمان قبل از انقلاب در مجموع ۸ بیمارستان در سطح استان سیستان و بلوچستان فعال بود، در حال حاضر ۲۹ بیمارستان در شهر‌های استان سیستان و بلوچستان فعال و بیمارستان‌های جدیدی نیز در شهر‌های مختلف در حال ساخت است.

برچسب ها: علوم پزشکی ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.