سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها در ۲۹۲ گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری

آیین مهمانی لاله‌ها همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با هدف تجدید بیعت با امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی در ۲۹۲ گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

آقای عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از ظهر امروز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، همزمان با چهل و پنجمین سالروز فجر انقلاب اسلامی مردم مومن، ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور استان با حضور در گلزار شهدا با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان راه اسلام بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

وی افزود: در این آیین، مردم همراه با مسئولان قبور مطهر شهدای شهر و روستای خود را غبارروبی و عطر افشانی و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

عسگری اضافه کرد: مردم چهارمحال و بختیاری در راهپیمایی‌های علیه رژیم پهلوی در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ حضور پررنگی داشتند و در همین دوران شش شهید و دو جانباز تقدیم نهال شکل گرفته انقلاب اسلامی ایران شد.


بیشتر بخوانید


وی گفت: شهید قربانعلی داوودی، شهید غلامحسین آبافت، شهید علی محمد مرادی، شهید ابراهیم قاسمی، شهید خسرو سلیمی و شهید عباس صالحی از شهدای انقلاب و شهید جانباز اسکندر آذر نیز از جانبازان این دوران است

عسگری تصریح کرد: شهید قربانعلی داوودی ساکن شهر فارسان چهارمحال و بختیاری در طلیعه ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به دست عوامل رژیم طاغوت به شهادت رسید به عنوان تنها شهید ۱۲ بهمن سال ۵۷ در کشور اعلام شد.

وی بیان داشتن: چهارمحال و بختیاری در مجموع دو هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم نظام اسلامی کرد.

عسگری افزود: همچنین در دوران دفاع مقدس حدود ۴۰ هزار رزمنده از این استان عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد که از این تعداد دو هزار و ۴۳۶ رزمنده شهید، هفت هزار و ۵۰۰ نفر جانباز و نزدیک به ۵۰۰ نفر آزاده شدند.

وی اضافه کرد: این استان ۱۵ شهید زن نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گفتنی است؛ در راستای گرامیداشت فجر ۴۵ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری ۳۰۰ ویژه برنامه به اجرا گذاشته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.