سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار و ۴۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان رضوی مسدود شد

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۵۷ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۲۹ میلیون متر مکعب از ابتدای امسال در خراسان رضوی مسدود شده است.

محمدعلی نعمت نژاد گفت: با توجه به خشکسالی های پیاپی در خراسان رضوی و افت شدید سفره های آب زیرزمینی طرح تعادل بخشی با رویکرد برخورد با چاه های غیرمجاز از سال ۹۲ در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای طرح تا کنون ۱۷ هزار و ۷۹۱ حلقه چاه غیر مجاز با حجم ۳۸۳ میلیون متر مکعب در استان مسدود شده است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۶ هزار و ۵۶۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که ۱۰ هزار و پنج حلقه چاه از این تعداد مربوط به بخش کشاورزی است.

نعمت نژاد افزود: ۱۵۵ حلقه چاه نیز از ابتدای امسال تا کنون مجهز به شمارشگر هوشمند شد و تعداد چاههای هوشمند به هزار و ۴۹۲ حلقه رسیده است.

وی تاکید کرد: برخورد با انشعابات و چاه های غیرمجاز از اولویتهای شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی است و پایش و شناسایی آنها با جدیت ادامه دارد.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده‌ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.