سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات:

تمام ساختمان‌ها باید به فیبر نوری متصل شوند/ رونمایی از طرح‌های مخابراتی

زارع‌پور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم به شرکت مخابرات به عنوان سرمایه ارزشمند کشور نگاه و از آن حمایت کردیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آیین رونمایی و بهره‌برداری از طرح‌های آماده افتتاح مخابراتی گفت: فیبرنوری به عنوان یک حرکت جهادی در کشور شروع شده و تا پایان این دولت این امکان برای همه مردم فراهم می‌شود و به این ترتیب تا سال ۱۴۰۷ همه کشور از این نعمت برخوردار می‌شوند.

او مطرح کرد: پروانه مخابرات به زودی صادر می‌شود و شرکت مخابرات نقش کلیدی در لایه دسترسی دارد که با تجربه و تخصص و زیر ساختی که وجود دارد حتماً این اتفاق می‌افتد و با نقشی که مخابرات در شبکه انتقال دارد اگر بخواهیم به سرعت‌های مناسب برسیم حتماً باید ظرفیت شبکه انتقال هم به همین نسبت افزایش یابد .

زارع پور با اشاره به اهمیت فناوری در زندگی مردم بیان کرد: بسیاری از نیازها از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است، رفع می‌شود و در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند کلان داده و هوش مصنوعی، همه زندگی بشر دچار تحول می‌شود. در چنین شرایطی کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سخت است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم.

او گفت: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات رخ داده است .برای نخستین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده به حساب می‌آید.

وی مطرح کرد: دولت مکلف شده سالیانه ۵۰۰ هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه این‌ها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود. دولت هوشمند یک انقلاب در نظام اداری کشور است.

زارع پور ادامه داد: همه این اتفاقات نیازمند یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت است که در برنامه هفتم بندهای بسیار خوبی به آن اختصاص یافته است. یکی از آن بندها توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها است به طوری که تکلیف شده که تا پایان برنامه هفتم باید همه ساختمان‌ها در شهرها به فیبرنوری متصل شوند و در حال حاضر بیش از ۶ میلیون پوشش ایجاد شده است. 

وی در خصوص وضعیت زیرساخت های ارتباطی کشور گفت: در حال حاضر وضعیت رضایت بخشی نداریم و زیرساخت‌ها توسعه خوبی پیدا نکرده است. در رتبه‌بندی‌های جهان در اینترنت ثابت در رده‌های پایین‌ قرار داریم، این شایسته مردم نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم به شرکت مخابرات به عنوان سرمایه ارزشمند کشور نگاه و از آن حمایت کردیم و حتی از آبروی دولت نیز برای حمایت از این شرکت مایه گذاشتیم.

مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی مخابرات گفت: ایجاد شبکه FTTH منطقه خراسان شمالی شهر شیروان، ایجاد شبکه FTTC منطقه لرستان شهر نورآباد، پروژه تجمیع استان خوزستان و بهره برداری از بخش اکتیو شبکه FTTH از جمله پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شد.

او افزود: در انتخابات قبلی تا انتخابات فعلی تحول زیادی در بخش ارتباطات ثابت و سیار داشتیم. از همین رو نقاط ضعف را رفع و درحال حاضر تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور امضاء کردیم. فیبر نوری را در فرمانداری و بخشداری‌ها توسعه دادیم.

سلطانی در خصرص روند تغییرات مصرف ترافیک تصریح کرد: مصرف ترافیک بین المللی افت داشته و ترافیک داخل در حال رشد بوده اما در حال حاضر ترافیک داخل و بین الملل شانه به شانه هم پیش می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
یکسری خبر از قیمت کابل فیبر نوری ندارند که باید ساختمان خود را با آن کابل کشی کنند همینطور از قیمت چندین ملیون تومانی مودم مورد استفاده و قیمت اشتراک ماهانه و بخاطر سرعت بالا به فوریت حجم خریداری شده به اتمام میرسد و با قبض های چند صد هزار تومانی مواجه میشوید چون برخلاف سرویس های معمولی که با اتمام حجم سرعت شما کم میشود و باعث توجه شما میشود در این سرویس با اتمام حجم سرعت شما مثل سابق است که باعث میشود در صورت بی توجهی مبالغ بالایی پرداخت کنید
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
فیبر نوری + آب = اولویت اول مملکت
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
استان خوزستان روستایی کریت برومی چسبیده ب شهر اهواز فاقد پوشش مناسب تلفن های موبایل می باشد مخصوصا قسمت نزدیک به پلیس راه اهواز ب سر بندر
پوشش دهی آنتن موبایل در این منطقه ضعیف می باشد.
لطفا رسیدگی شود چندین بار هم ب اپراتورهای مذکور اطلاع رسانی کردیم.

استان خوزستان شهر اهواز روستای کریت برومی قسمت نزدیک ب پلیس راه اهواز ب سر بندر پوشش دهی اپراتور موبایل بسیار ضعیف و اذیت کننده می باشد