سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مشارکت، حق شهروندی مردم/ نماینده اصلح با یک تشر میدان را خالی نمی‌کند

کنعانی گفت: حضور و مشارکت در انتخابات حق شهروندی و قانونی هرکسی است که در سرنوشت کشورش تاثیر گذار است.

حسین کنعانی مقدم نایب رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: حضور و مشارکت در انتخابات حق شهروندی و قانونی هرکسی است که در سرنوشت کشورش تاثیر گذار است.

او با بیان این که رای منشاء تحول است ادامه داد: مشارکت یک فرآیند است و این مهم صرفا با چند اقدام کم و یا زیاد نمی‌شود. مردم بر اساس رفتار حکمرانان نحوه حضور خود در انتخابات را رقم می‌زنند. مشارکت فعال به این معنی است که مردم از رای خود صیانت کنند و متقابلا مسئولانی که با آرای مردم وارد گردانه قدرت می‌شوند پاسخگوی مطالبات مردم باشند و شعار‌های خود را در عمل محقق کنند.

کنعانی مقدم بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به لحاظ جایگاه والایی که در برنامه ریزی، قانون گذاری و اجرای قوانین دارد باید تک تک عناصر آن در جهت کارآمدی کشور گام بردارند.

دبیر کل حزب سبز گفت: یکی از مولفه‌های مهمی که مردم باید برای انتخاب شخص شایسته مدنظر قرار دهند تقوا است به این معنا که شخص دارای خصوصیاتی باشد که گرفتار رانت و فساد نباشد. همچنین منتخبان مردم باید دارای تخصص لازم باشند تا بتوانند تصمیم سازی‌های موثری برای کشور داشته باشند.

نایب رئیس خانه احزاب با اشاره به این که نمایندگان مجلس باید دارای شخصیت متعهدانه‌ای باشند ادامه داد: چنین اشخاصی تمام قد از منافع ملی دفاع می‌کنند و حافظ تمامیت سیاسی و ارضی کشور هستند و بنابراین با یک تشر دشمن میدان را خالی نمی‌کنند. همچنین در بزنگاه‌های مهم از گردونه تصمیم گیری خارج نمی‌شوند. 

کنعانی مقدم با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت:عملکرد اقتصادی این دوره چندان قوی نبود و شاهد افزایش تورم و نقدینگی بودیم. اما در بعد دفاع و صیانت از ارزش‌های انقلاب و امنیت و منافع ملی کارنامه مقبولی دارد ضعف مجلس یازدهم این بود که اولویت‌ها را مدنظر قرار نداد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
با سااختن تورم دست توی جیب مردم میکنه دلال. واسطه بانک خودروساز بورس نشاندن قانونی این مخلان اقتصاد .. اینان به سرجایشان حق مردم نییست ..در ندادن حق مردم در دنیا کجاییم ."با عزت مردم چه کردیم که حالا......
مهدی
۱۲:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام من تا حالا کالا برگ استفاده نکردم دهک دو می باشم کد دستوری برای دریافت کالا برگ را زدم خانواده 3نفره 600هزار تومان زده بود ؟ خدا کند یارانه ما را کم یا قطع نکنند فکر کنم یه اشتباه یا هک شده باشند چون برادرم 2نفره 400ریختند لطفاً پیگیری کنید تشکر
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
نماینده باید شب و روز بین مردم حوزه انتخابی خودش باشد و مشکلات مردم رفع کند با هزینه دولت و غیره و شهری زیبا و آباد و آزاد بسازد و از همه مهتر کسب و کار راه بیندازد و عدالت در آن دیار بع نفع. احسنت انجام دهد ..نمایندگان به من بگویید چه کاری تا حالا برای آن کارگری که تو میدان ایستاده ببرند ش کار کردید .از نظر معیشتی در فشارند .
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
ما مشارکت کرده و رأی هم می دهیم
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
چرا برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون اقدام نمی‌شود؟ آیا بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران وابسته به حکومت نظام جمهوری اسلامی نیستند.
مسئولان علت گرانی‌ها را شفاف به مردم بگویند
۱۹:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
مسئولان علت گرانی‌ها را شفاف به مردم بگویند
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
دیگه حناتون رنگ نداره رای بی رای
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
در کشوری که حرف اول و آخر رو یک نفر میزنه انتخابات فقط نمایشی از دموکراسی است خواه اسم حکومت جمهوری باشه یا پادشاهی با عوض کردن اسم چیزی عوض نمیشه
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
اینجا رو با کشورهای عربی اشتباه گرفتی .
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
منافقی
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
دمت گرم حرف حق جواب نداره جز انگ زدن
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۱:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
فیش بن خواربار بازنشستگان شرکت مخابرات دی ماه سال 1400 صادر شده است ولی اما متأسفانه پول بن خوار بار از دی ماه سال 1400تاکنون واریز نشده است چرا؟
فیش بن خواربار بازنشستگان بهمن و اسفند ماه سال 1400 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
فیش بن خواربار بازنشستگان فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه سال 1401 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
فیش بن خواربار بازنشستگان تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذرماه سال 1402 تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
نماینده ها عملکرد ضعیفی داشتن و رسانه هم در دین مدت خیلی ضعیف عمل کرده.