سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلینکن وارد اراضی اشغالی شد

وزیر خارجه آمریکا صبح امروز وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توافق آتش‌بس گفتگو کند.

روزنامه تایمز اسرائیل می‌گوید وزیر خارجه آمریکا در سفر به اراضی اشغالی قرار است «به صورت خصوصی» و بدون حضور نتانیاهو با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر دیدار کند تا «تحلیل صادقانه‌تری» از اوضاع جنگ به دست بیاورد.

این در حالی است که پیش‌تر روزنامه عبری هیوم گزارش داده بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخواست «غیرمعمول» بلینکن برای دیدار خصوصی با رئیس ستاد ارتش را رد کرده است. 

گفته می‌شود بلینکن در مجموع ۴ دیدار خواهد داشت و به ترتیب با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. موضوع اصلی گفتگو‌ها توافق آتش‌بس غزه خواهد بود که به گفته قطر، مقامات حماس به آن «پاسخ مثبت» داده‌اند.

بلینکن در سفر خود به غرب آسیا، پیش‌تر به عربستان، مصر و قطر رفت تا در خصوص توافق آتش‌بس با مقامات این کشور‌ها گفتگو کند. 

منابع نزدیک به مذاکرات گفته‌اند که آتش‌بس دست‌کم ۴۰ روز طول می‌کشد و طی آن گروگان‌های بیشتری آزاد خواهند شد. این آتش‌بس همچنین جریان غذا و سایر کمک‌ها را برای مردم غزه که با گرسنگی و کمبود شدید تدارکات اساسی مواجه هستند، افزایش می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.