سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایتالیا به دنبال تقویت حضور در منطقه هند و اقیانوس آرام

نخست وزیر ایتالیا که به ژاپن سفر کرده، گفت که چندین ناو جنگی ایتالیایی برای شرکت در رزمایش مشترک به ژاپن خواهند رفت.

نخست وزیر ایتالیا که طی یک سال گذشته برای چهارمین بار به ژاپن سفر کرده، گفت که چندین ناو جنگی ایتالیایی برای شرکت در رزمایش مشترک به ژاپن خواهند رفت.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا تلاش‌های کشورش برای تقویت حضور خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را تأیید و اعلام کرد که مکانیسم جدید رایزنی با ژاپن در زمینه امنیت و دفاع از مارس آینده آغاز و تمرینات نظامی مشترک مهمی در آن برگزار خواهد شد.

بر اساس آنچه آژانس ایتالیایی ANSA گزارش داد ملونی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که روز دوشنبه با فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در توکیو داشت، اعلام کرد که همکاری در سطوح سیاسی و استراتژیک با ژاپن از سر گرفته شده است.

نخست وزیر ایتالیا توضیح داد که ناو هواپیمابر Cavour، کشتی آموزشی Vespucci و هواپیما‌های F-۳۵ ایتالیا همه به ژاپن آورده خواهند شد. ملونی در این دیدار دوجانبه در خصوص واگذاری ریاست جی ۷ از سوی ژاپن به ایتالیا، به کیشیدا همتای خود گفت که همکاری دو کشور در سطوح دوجانبه و چندجانبه عالی است. 

ملونی ادامه داد: از حضور در اینجا بسیار خوشحالم. این چهارمین نشست دوجانبه ما در یک سال گذشته است که تصمیم گرفتیم همکاری خود را در سطح یک مشارکت استراتژیک تقویت کنیم. کار‌های استثنایی بسیار زیادی انجام شده است که من به آن افتخار می‌کنم.

کیشیدا نیز از اظهارات ملونی حمایت کرد و گفت: من از این واقعیت استقبال می‌کنم که ایتالیا در حال افزایش حضور خود در منطقه هند و اقیانوس آرام است و چندین کشتی ایتالیایی از جمله یک ناو هواپیمابر برای شرکت در تمرینات در ژاپن توقف خواهند کرد.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه اظهارات خود در سفر به ژاپن ادعا کرد که ماموریت نظامی آتی اروپا که ایتالیا نیز در آن شرکت خواهد کرد، ماهیت دفاعی دارد و مفید و ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.