سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به جرم خمینی + فیلم

کتاب «به جرم خمینی» روایت زندگی شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون است

چاپ دوم کتاب "به جرم خمینی" به زودی راهی بازار نشر می شود.

"به جرم خمینی" روایت باور و ارادت جهادگران افغانستانی به امام خمینی (رحمه الله علیه) است به قلم فریناز ربیعی است.

کتاب «به جرم خمینی» روایت زندگی شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است.

به جرم خمینی به وجوه جدیدی از زندگی پر فرازونشیب این شهید و جبهه مقاومت افغانستان می‌پردازد؛ نویسنده از زاویه دیگر به زندگی فرمانده لشکر فاطمیون پرداخته است. کتاب به جرم خمینی برگرفته از شخصیت کسی است که پای مکتبی بنام مکتب‌ امام خمینی(ره) قد کشیده است.

نویسنده کتاب در چند کلمه قبل از شروع نوشته است که برای ساخت مستندی درباره شهدای فاطمیون به مشهد سفر کرده‌ است و دلش به زندگی و همسر علیرضا توسلی گره خورده و با ام‌البنین همسر او مصاحبه‌هایی طولانی داشته که حاصل کار یک مستند و کتاب به جرم خمینی است.

فریناز ربیعی با حدود ۶۵ ساعت مصاحبه با شانزده نفر و انبوهی از نامه‌ها و دفترها و نوشته‌ها و مدارک شروع به نوشتن کتاب به جرم خمینی می‌کند. او همراه با نوشتن کتاب مجبور می‌شود مدام به تاریخ افعانستان و اتفاقات و جغرافیای محل زندگی کودکی علیرضا از روی نقشه رجوع کند تا کتاب اطلاعات دقیقی را به خواننده بدهد.

ربیعی سرانجام پس از دو سال نگارش داستان در اقدامی متحورانه همه آنچه را نوشته بوده کنار می‌گذارد تا دلش با داستان علیرضا توسلی همراه شود و پس از سه سال تلاش دوباره در آبان ماه ۱۴۰۰کتاب را به انتشارات سوره مهر تحویل می‌دهد. درمجموع این کتاب حاصل تلاشی حدودا هفت ساله است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.