سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گیلان در تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از چگونگی فعالیت پایگاه‌های انتقال خون استان در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

گیتی ایزدی پور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: مراکز رشت و لاهیجان روز‌های تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ برای اهدای خون مردم نوعدوست فعال است.

او افزود: مراکز انتقال خون شهرستان‌های بندر انزلی، تالش، آستارا، فومن، رودسر و لنگرود هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فردا (تاسوعا) و از ساعت ۸ تا ۱۷ روز سه شنبه ۲۶ تیر ماه مصادف با عاشورای حسینی برای اهدای خون عزاداران دائر است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان تصریح کرد: اتوبوس خونگیری نیز در روز تاسوعای حسینی در لشت نشا از ساعت ۹ صبح و روز عاشورا در سیاهکل از همین ساعت برای اهدای خون مردم مستقر است.

ایزدی پور همچنین با اشاره به اجرای پویش نذر خون حسینی از اول محرم تا پایان ماه صفر در گیلان با هدف معرفی فرهنگ نجاتبخش اهدای خون به جامعه به ویژه جوانان و بانوان یادآور شد: خون‌های اهدایی روزانه برای بیماران نیازمند اعم از تالاسمی‌ها، هموفیلی‌ها و مبتلایان به سرطان استفاه می‌شود.

او از مردم خواست با شرکت در پویش نذر خون حسینی در ایام محرم و صفر، اهدای خون را تنها به ایام خاص اعم از تاسوعا و عاشورا موکول نکنند.

گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.