سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور جلوگیری از گسترش بیابان؛

۴۸ هزار نهال در راور کشت می شود

رئیس اداره بیابان منابع طبیعی استان کرمان گفت: بذرکاری در هلالی های آبگیر راور برای توسعه کشت نهال، انجام شد.

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: این نهال کاری با هدف کاهش و کنترل حجم رواناب حاصل از بارندگی و ذخیره نزولات آسمانی، حفظ و افزایش پوشش گیاهی در سطح عرصه، جلوگیری و مقابله با پدیده بیابان زایی، کنترل و کاهش گرد وغبار و فرسایش بادی در منطقه بالادست شهر راور اجرا شده است.

عباس درخشانی گفت:به مناسبت  چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای  طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، پروژه بیومکانیکی با کاشت نهال و بذرکاری در هلالی‌های آبگیر حوزه شهری  راور افتتاح شد.

وی افزود: در دین مقدس اسلام و همچنین ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد و بشر را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده و همچنین درخت کاری مهمترین پیش نیاز برای حفاظت از خاک است.

درخشانی اظهار کرد: این پروژه با هدف کاهش و کنترل حجم رواناب حاصل از بارندگی و ذخیره نزولات آسمانی، حفظ و افزایش پوشش گیاهی در سطح عرصه، جلوگیری و مقابله با پدیده بیابان زایی، کنترل و کاهش گرد وغبار و فرسایش بادی منطقه با اعتباری بیش از ۳۸ میلیارد ریال در سطح ۷۳۰ هکتار  در اراضی ملی بالادست شهر راور اجرا شده است.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان تعداد نهال غرس شده را ۴۸ هزار  اصله که از این تعداد ۳۲ هزار اصله نهال از طریق عملیات بذرکاری و ۱۶ هزار اصله نیز نهالکاری انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.