سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد آکادمی فوتبال در آموزش و پرورش استان اردبیل

معاون تربیت بدنی استان اردبیل گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال، آکادمی فوتبال در آموزش و پرورش این استان ایجاد می‌شود.

اکبر دهقانی نیا هدف از ایجاد این آکادمی را شناسایی استعدادهای ورزش دانش‌آموزی و ایجاد بستر همگانی برای ورزش در بین دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته ورزشی فوتبال برای حضور در این آکادمی، به میزان کم حق ثبت‌نام پرداخت خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی استان اردبیل بیان کرد: گام اول راه‌اندازی این آکادمی حداقل ۲ هزار دانش‌آموز علاقه‌مند به فوتبال جذب شده و با همراه ۴۰ مربی مستقر به ورزش خواهند پرداخت و پس از راه‌اندازی نیز تمام اردوهای دانش‌آموزی فوتبال نیز در این آکادمی متمرکز خواهد شد.

او همچنین از اجرای موفق طرح شایستگی حرکتی بدو ورود به مدارس خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارزیابی و اجرای حرکت ورزشی و بنیادی برنامه‌ریزی شده و در ۱۶ منطقه آموزش و پرورش و با حضور ۱۶ کارشناس ورزشی در حال اجراست.

دهقانی نیا همچنین به اجرای موفق طرح ملی پایش آمادگی کودک ورزش کشور (پاک) در مدارس استان اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان در اجرای این طرح با پوشش ۵۴ درصدی دانش‌آموزان در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است.

او هدف از اجرای این طرح را ایجاد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان مدارس از طریق اجرای ورزش ذکر کرد و گفت: علاوه بر این در قالب طرح «۱۰۰ روز ۱۰۰ مسابقه» اجرای ورزش فوتسال برای پسران و دژبال برای دختران در مدارس تدارک دیده شده است.

دهقانی نیا با اشاره به پیش‌بینی اجرای این طرح در یک هزار و ۳۷۰ مدرسه استان اردبیل اظهار کرد: این طرح تلفیقی از ورزش همگانی به همراه فوتسال و دژبال است که تاکنون در ۵۸۰ مدرسه به اجرا درآمده و تا آخر سال تحصیلی در مابقی مدارس نیز اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین با اشاره به آغاز توزیع شیر رایگان در بین دانش‌آموزان مدارس ابتدایی گفت: با اختصاص ۳۷۰ میلیارد ریال توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی استان به صورت سه نوبت در هفته تا آخر سال تحصیلی پیش‌بینی شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.