سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان‌رضوی:

حمل‌ونقل عمومی مشهد باید برقی شود

استاندار خراسان‌رضوی گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهر مشهد حمل‌ونقل عمومی شهر باید به سمت برقی‌شدن تغییر مسیر دهد.

یعقوبعلی نظری ضمن اشاره به سیاست وزارت کشور در استفاده از حمل و نقل عمومی برقی گفت: در کلانشهر مشهد این امکان برای زائران و مجاوران باید فراهم شود تا به راحتی بتوانند از خدمات حمل و نقل عمومی بهره ببرند.

او افزود: از سوی دیگر باید سلامت وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین خودرو‌های سنگین به گونه‌ای در نظر گرفته شود که منشأ آلودگی هوا نباشند.

محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد نیز با اشاره به اینکه تعداد روز‌های هوای پاک شهر مشهد امسال نسبت به سال گذشته مناسب نیست، گفت: در سال جاری تنها ۱۶ روز هوای پاک داشتیم، در حالیکه پارسال تعداد روز‌های پاک مشهد ۳۵ روز بود.

او افزود: بر همین اساس نگاه مدیران کلانشهر مشهد، توسعه حمل‌ونقل عمومی به خصوص در بخش ریلی است و امیدواریم به غیر از ۲ خط فعال، قسمت اول خط سه قطار شهری آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران در این شهر شود.

شهردار مشهد ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده میزان آلایندگی خودرو‌های شخصی ۳۲ درصد، نیروگاه‌ها ۱۹ درصد، کامیون‌ها ۱۳ و یک دهم درصد، وانت‌ها ۶ و ۶ دهم درصد، صنایع ۶ درصد، جایگاه‌های توزیع بنزین پنج و ۲ دهم درصد، موتورسیکلت‌ها پنج و یک دهم درصد است، کمترین میزان به اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی تعلق می‌گیرد.

قلندر بیان کرد: وجود ریزدگرد‌ها از دیگر عوامل آلودگی شهر مشهد شده که بر اساس مطالعات انجام شده ۵۲ درصد منشاء آن داخلی و ۴۸ درصد دیگر خارجی است.

او تصریح کرد: با راه اندازی این مرکز امیدواریم شاهد افزایش روز‌های پاک در این کلانشهر باشیم و این در حالی است که اتوبوس‌های درون‌شهری در حال حاضر باید هر سه ماه معاینه فنی خود را به روز کنند و این مرکز ضمن خدمات رسانی به ناوگان اتوبوسرانی شهری سایر خودرو‌های سنگین شهرداری را نیز زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.