سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی رامسر در مزارع

جشنواره‌های محصولات کشاورزی رامسر در مزارع برگزار می‌شود.

نادر سحرخیز رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: از این پس جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر در مزارع تحت عنوان گردشگری کشاورزی برگزار می‌شود.

او با اعلام این خبر که درصدد هستیم از این پس، جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر را تحت عنوان گردشگری کشاورزی در مزارع برگزار کنیم، افزود: توسعه گردشگری می‌تواند به کمک حفظ کشاورزی بیاید و باعث توسعه هر چه بیشتر مزارع شود.

سحرخیز با بیان اینکه می‌توانیم با رعایت قوانین از مزیت کشاورزی در جذب توریست استفاده کنیم، گفت: باید هر چه سریع‌تر این واقعیت را که گردشگری می‌تواند حافظ منافع کشاورزان باشد، ترویج کرده و از موهبت حضور میلیونی گردشگران بهره‌برداری کنیم.

او ورود دیر هنگام گردشگری در عرصه کشاورزی را موجب آسیب‌های جدی به مزارع دانست و افزود: متاسفانه کشاورزان زمین‌های خود را زیر کشت نبردند و یا نوع کشت و کار خود را تغییر دادند و همیشه متضرر بودند اگر زودتر گردشگری در کنار کشاورزی قرار می‌گرفت حتما کشاورز هم از بهره اقتصادی آن استفاده می‌کرد و کشاورزی هم حفظ می‌شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر با بیان این مطلب که ظوابط مزارع گردشگری توسط دو وزارتخانه کشاورزی و گردشگری تدوین و ابلاغ شده و جا دارد تلاش کنیم در این خصوص قدم برداشته و کشاورزی را به دلیل اهمیت حفظ کشاورزی با زندگی مردم حفظ کنیم، گفت: شهرستان رامسر دارای پتانسیل‌های بالایی در کشاورزی است مزارع برنج، کیوی، مرکبات، فندق، گردو، گیلاس، آلبالو و گل گاوزبان و محصولات دامی و صید و صیادی همگی از امتیازات کشاورزی در شهرستان رامسر است که می‌شود با برنامه‌ریزی و تبدیل اینگونه مزارع به گردشگری کشاورزی محیطی مفرح و در نتیجه آموزشی برای گردشگران فراهم کند.

او تجربه کار در مزرعه را بسیار جذاب دانست و افزود: تجربه یک روز کاری در مزرعه در فصل نشای برنج و یا کار در مزرعه گیلاس و آلبالو و یا کار در مزرعه گل گاو زبان همگی از مزایای مزرعه گردشگری است و این جذابیت کشاورز را نیز در حفاظت مزارع کشاورزی دلگرم می‌کند.

سحرخیز همچنین بابیان این مطلب که شهرستان رامسر دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در اجرای جشنواره‌هاست، گفت: جشنواره‌های بهار نارنج، گل گاوزبان. شیردوشان اشکور، گل گیلاس، ازگیل و جشنواره گل آلبالو همگی در بستر مزارع گردشگری قابل اجرا است و اداره میراث‌فرهنگی در تلاش است زمینه اجرای جشنواره‌ها را در مزارع گردشگری کشاورزی فراهم کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.