سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

عملکرد بانک‌های خصوصی رضایت بخش نیست

استاندار کرمان گفت: عملکرد بانک‌ها در حوزه‌های مختلف برای مردم باید بیان شود تا تفاوت بین بانک‌های دولتی و خصوصی، فعال و غیرفعال آشکار شود.

شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان امروز برگزار شد و علاوه بر بررسی اجرای مصوبات جلسات قبل در خصوص بند‌های ۳ و ۴ تسهیلات تبصره ۱۸، تکلیف‌ها بانک‌ها در وام‌های ازدواج و مسکن ملی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

همچنین گزارشی از وضعیت ۹ ماهه منابع و مصارف بانک‌ها از سوی مدیران شعب بانکی ارائه شد.

استاندار کرمان در این جلسه نارضایتی خود را از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی اعلام کرد و گفت: بانک‌های خصوصی مانند دکانی برای بردن منابع از استان شده‌اند و هیچ نفعی در اقتصاد استان نداشته‌اند.

محمدمهدی فداکار افزود: باید عملکرد بانک‌ها در حوزه‌های مختلف برای مردم بیان شود تا تفاوت بین بانک‌های دولتی و خصوصی، فعال و غیرفعال آشکار شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها موظفند مسئولیت‌هایی که برعهدشان است را به نحو احسن اجرایی کنند؛ لذا راهکار‌هایی برای ایجاد وحدت رویه و تسهیلگری ارائه شود.

استاندار کرمان بیان کرد: منابع را در استان و برای استان استفاده کنیم و وام‌هایی که برای اقتصاد استان و ایجاد اشتغال است را در اختیار مردم قرار دهیم، اجازه ندهیم مردم متضرر شوند و سپرده‌های آن‌ها را به نفع خودشان بکار ببرید.

وی تأکید کرد: بانک‌ها در بحث مسکن و واگذاری زمین‌ها، اشتغال و فرزند‌آوری پای کار باشند و مردم را در وام‌های دریافتی معطل نکنند، وظیفه شرعی ماست که اجازه ندهیم حق مردم ضایع شود.

در این جلسه مدیران شعب به بیان گزارش منابع و مصارف و همچنین ارائه تسهیلات بانکی در ۹ ماهه سال پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.