سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت تجهیزات و جرثقیل‌های دروازه‌ای بندری برای اولین بار توسط متخصصان ایرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار تجهیزات و جرثقیل‌های دروازه‌ای که به عنوان تجهیزات استراتژیک محسوب می‌شوند توسط مهندسان ایرانی طراحی و در حال ساخت است.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۲ونیم میلیون تن ترانزیت دریایی  از کردستان عراق داشته ایم که این میزان نشان می‌دهد که شاهد ما توسعه  و افزایش ترانزیت در این بخش هستیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت انعقاد قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار گفت: دعوت نامه‌ای اخیرا به به هندی‌ها ارسال کرده و از وزیر کشتیرانی هند درخواست کرده ایم که در ۷ اسفند به ایران بیایند با توجه به آنکه ممکن بود سطح پایین تری تشریف بیایند  در همین راستا ما تاکید کرده ایم که بالاترین سطح در این بخش حضور پیدا کنند.

وی اظهار کرد: طبق قاعده و قرارداد تامین تجهیزات در بندر چابهار با هندی‌ها است و در این بخش سفیر هند کاملا جدی است در انعقاد قرارداد با توجه به آنکه در تجهیزاتی از جمله جرثقیل دروازه‌ای اسکله‌ای و جرثقیل داخل محوطه‌ای کمبود وجود دارد بنابراین علاوه بر هندی‌ها درخواست شده است که شرکت‌های داخلی ایرانی بسازند که منابع مالی آن توسط هندی‌ها پرداخت شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی  توضیح داد: تغییراتی در بند قرارداد بندر چابهار  و اصلاحات آن انجام شده و نقطه نظرات و کار‌های از مطرح شده بود را در آن اعمال کرده ایم.  

وی در خصوص  بودجه سازمان بنادر گفت:  درآمد‌های سازمان بنادر ۲۰ هزار میلیارد تومان است  و در بخش هزینه‌ها بیش از ۷۰درصد در  بخش زیر ساخت‌ها هزینه شده و در حوزه روبنا‌ها  حدود ۳۰ درصد هزینه می‌شود.

صفایی همچنین در خصوص آخرین وضعیت کاهش تراز آب دریای خزر هم گفت:  در بحث دریای خزر با توجه وضعیت اکونومی دیتا که مشخص شده است چه میزان کاهش تراز داشته است  میزان  لایروبی افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  نرم افزار جامع بندری  ذیل درگاه ملی مجوز‌ها است که سازمان بنادر علاوه بر آنکه به درگاه ملی مجوز‌ها برای صدور مجوز‌ها متصل شده نرم افزاری جامع جامع دریایی و بندری طراحی کرده است که بخش خصوصی و تمامی دستگاه‌های که نیاز به  صدور مجوز دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.