سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاخیر ۵ ساعته پرواز شیراز-مشهد ایران ایرتور/ سرگردانی مسافران در فرودگاه

پرواز شماره ۹۲۵ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور که قرار بود ساعت ۲۳:۱۵ شیراز را به مقصد مشهد ترک کند، با تاخیر ۵ ساعته مواجه شده است.

یکی از این مسافران در تماس با خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پرواز شماره ۹۲۵ شرکت هواپیمایی ایران ایرتور که قرار بود ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه طبق برنامه انجام و شیراز را به مقصد مشهد ترک کند؛ با اعلام مسئولان این شرکت هواپیمایی به ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه بامداد موکول شد که دقایقی قبل مجددا به مسافران اعلام کردند در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد روزسه‌شنبه دهم بهمن‌ماه انجام می‌شود.

او افزود: مسئولان این شرکت علت تاخیر پرواز را بدی آب و هوا اعلام کردند و مسافران تا لحظه انتشار این خبر در فرودگاه شیراز سرگردان هستند.

در پی بروز این اتفاق و توضیح بیشتر با رضا رضایی مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تماس برقرار کردیم که تا زمان انتشار این خبر قادر به پاسخگویی به خبرنگار ما نبود.

گفتنی است در صورت بروز تأخیر در انجام پرواز بر اساس ساعت پرواز مندرج در بلیت مسافر اقداماتی باید توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام شود که شامل اقدامات عمومی و خصوصی است. در اقدامات عمومی تعریف شده آمده است که نماینده شرکت هواپیمایی باید با حضور در میان مسافران، با متانت و احترام نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص پرواز اقدام کند و شرکت هواپیمایی نسبت به اطلاع‌رسانی از طریق سیستم اطلاعات پرواز به صورت مستمر فعالیت نماید.

این در حالی است که اقدامات اختصاصی به تأخیر بیش از یک ساعت تا دو ساعت، تأخیر بیش از دو ساعت تا چهار ساعت و تأخیر بیش از چهار ساعت تقسیم شده است. در صورتی که تأخیر بیش از یک ساعت و تا دو ساعت باشد، از مسافران باید پذیرایی نوع اول به عمل آید و ارائه‌ی این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی و عدم افزایش تأخیر بیشتر است.

تأخیر بیش از دو ساعت و تا چهار ساعت شامل انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست مسافر و نیز در صورت وجود پرواز در همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده در بلیت است و علاوه بر این باید استرداد کامل وجه بلیت در صورت انصراف مسافر از پرواز مدنظر قرار گیرد.

در مورد تأخیرهای بیش از چهار ساعت نیز شرکت حمل‌کننده موظف است علاوه بر رعایت مفاد بند قبلی نسبت به جبران خسارت به میزان مقرر اقدام نماید و در صورت ابطال پرواز شرکت حمل‌کننده موظف است به استرداد کامل وجه و جبران خسارت به میزان مقرر عمل کند.

گفتنی است در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی و یا فورس‌ماژور فرودگاه مبدا، مقصد و مسیر دچار تأخیر و یا ابطال بیش از دو ساعت می‌شوند، شرکت‌های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی نوع اول از مسافران صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به آنها هستند.

همچنین در صورتی که پرواز بر اساس ساعت مندرج در بلیت مسافر حرکت نماید و یا به دلیل فنی و عملیاتی به رمپ باز گردد، در این حالت میزان تأخیر تا پرواز مجدد از زمان بازگشت به ترمینال محاسبه خواهد شد. علاوه بر این شرکت‌های هواپیمایی در صورتی که در زمان حرکت تعیین شده در بلیت، مسافران را از طریق سایر خطوط هواپیمایی به مقصد منتقل کنند مشمول پرداخت خسارت و یا جریمه تأخیر و ابطال نخواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بار اولش نیست کلا این ایرلاین