سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰۰ دانش‌آموز گرمساری همیار طبیعت شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار از برگزاری دوره آموزشی همیار طبیعت برای بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز در دی ماه امسال خبر داد.

محمد معین رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در شورای اداری شهرستان گرمسار اظهار کرد: جذب همیار طبیعت از بین دانش‌آموزان زیربنای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده است. در این طرح، دانش‌آموزان دوره ابتدایی با منابع طبیعی و آبخیزداری و اهمیت حفاظت از طبیعت و محیط زیست آشنا می‌شوند و آن‌ها را به افرادی دوستدار نگهداری و حفاظت از طبیعت تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش شهرستان گرمسار، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و مدیریت و کادر آموزشی دبستان البرز با حضور ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان و معلمان شهرستان برگزار شد.

معین گفت: در این دوره آموزشی دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم دبستان البرز با حضور معلمان و مربیان پرورشی دبستان در این دوره شرکت می‌کنند و با مطالبی درباره اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفاظت از آن، نقش همیاران طبیعت در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن، معرفی عرصه‌های منابع طبیعی کشور، استان و شهرستان و طرح مردمی یک میلیارد درخت آشنا شدند.

وی اظهار کرد: مقرر شد دانش‌آموزان گزارش و تحقیقی علمی با عنوان آشنایی با منابع طبیعی تهیه و گزارش‌های برتر در ویژه برنامه‌ای، انتخاب و مورد تقدیر قرار گیرند.

او از همیاران طبیعت به‌عنوان یاوران منابع طبیعی نام برد و بیان کرد: همیار طبیعت فردی است که با انگیزه معنوی و براساس علاقه‌مندی به طبیعت به‌صورت داوطلبانه به عضویت این طرح درمی‌آید.

وی از مدیران دیگر مدارس شهرستان، مردم و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست کرد که برای عضویت همکاران خود و دریافت کارت همیار طبیعت اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.