سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش خدمات ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته است و در دستورالعمل جدید سازمان بیمه سلامت محدودیت‌های دستور العمل قبلی برداشته شد.

 فریبرز نیاستی افزود: در دستور العمل جدید ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک، به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد و این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که تحت سقط جنین‌های مکرر قرار می‌گیرند که این خدمت تا پیش از این بیمه نبود. 

او تصریح کرد: ۹۰ درصد تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در سایر مراکز اعم از خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: زوجین ناباروری که در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده باشند مشمول این خدمات هستند.

فریبرز نیاستی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی ۶۰۳ زوج نابارور در استان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: این رقم در مقایسه با پرداخت سال ۱۴۰۰ که ۳۶ میلیون تومان برای ۱۳ زوج بوده است، رشد بسیار چشمگیر و قابل توجهی داشته است. 

در سال ۱۴۰۱ افزون بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری ۷۱۲ زوج نابارور توسط بیمه سلامت استان همدان پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.