سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی سراسر استان کرمان

نخستین گردهمایی سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی استان کرمان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و به میزبانی شهرستان بردسیر برگزار شد.

محسن روحی بر اهمیت پرداختن به فرهنگ بومی و محلی تاکید و هنرمندان موسیقی نواحی را به تولید آثار جدید مبتنی بر داشته‌های غنی فرهنگی و هنری ترغیب نمود و راه گرایش مردم و جوانان به این نوع موسیقی در مقابل موسیقی غیر بومی و بیگانه را، پژوهش در این عرصه و تولید اثر جدید معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به رویکرد این اداره کل در حمایت از این نوع موسیقی فاخر اشاره و گواه این مطلب را برگزاری سالانه جشنواره‌های منطقه‌ای و استانی موسیقی نواحی عنوان کردند که با استقبال کم نظیر هنرمندان، فرهیختگان و مردم هنردوست استان مواجه شده است.

در ادامه گردهمایی، سرپرستان گروه‌های موسیقی نواحی به بیان دیدگا‌های خود پرداختند و پیشنهاداتی جهت پویایی هر چه بیشترموسیقی نواحی و اقتصاد هنر در این حوزه ارائه نمودند. توجه هرچه بیشتر انجمن موسیقی استان به مقوله موسیقی نواحی و راه‌اندازی کمیته‌ای در این زمینه، لزوم تدوین دستورالعمل مشخص حاوی شرایط وضوابط برای برپایی دوره‌های بعدی جشنواره نواحی استان، مساعدت در ثبت گروه‌های موسیقی فعال، لزوم همکاری شهرداری‌ها میراث فرهنگی و تامین اجتماعی درخصوص قرارداد‌ها و مسائل بیمه‌ای، توجه به مقوله ساز‌سازی در کرمان، لزوم راه‌اندازی مکتب خانه موسیقی و همچنین برگزاری بزرگداشت هنرمندان موسیقی نواحی در شهر خودشان از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه وحید محمدی. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل نیز با اشاره به اینکه در موسیقی نواحی اصالت حرف اول را می‌زند و از هر چیزی مهم‌تر می‌باشد، گفت: حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم و فرهنگ منطقه باخلاقیت‌های هنرمندان به دست می‌آید.

وی بر استفاده ازهمه ظرفیت‌های موجود حاکمیتی در زمینه حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی استان تاکید و در خصوص مواردی همچون بحث آموزش‌های هنری، مشاغل خانگی، ثبت آثار هنری هنرمندان و همچنین خدمات بیمه‌ای و رفاهی صندوق اعتباری هنر توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان جلسه وفایی فرماندار بردسیر نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری منطقه، از حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از هنرمندان شهرستان بردسیر تشکر نمودند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.