سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت حمل‌ و نقل بین‌المللی بار در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: تا ۶ ماه آینده حداقل یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار در استان یزد تأسیس و راه‌اندازی می‌شود.

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در خصوص راه‌اندازی شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار به عنوان یکی از بند‌های سند یزد نوین گفت: یکی از نقاط ضعف استان یزد در حوزه حمل و نقل کالا در استان بحث شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی است که امکان صدور سند حمل بین‌المللی در یزد وجود ندارد و در این زمینه باید از استان‌های دیگر اقدام شود البته یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی از سنوات قبل در استان وجود داشته که به دلایلی غیرفعال است.

او ادامه داد: سه شرکت حمل و نقل موجود که توانایی و ظرفیت لازم را دارند به سمت روابط حمل و نقل بین‌الملل هدایت شده و به نظر می‌رسد طی ۶ ماه آینده حداقل یک تا دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار در استان یزد تأسیس و راه‌اندازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد در مرکزیت کشور و مرکز حمل کالا است و بخش عمده‌ای از کالا‌های ترانزیتی کشور از استان یزد عبور می‌کند افزود: با تأسیس شرکت حمل و نقل بین‌المللی بار می‌توان در استان سند حمل برای آن‌ها صادر و نقش مؤثری را برای واحد‌های تولید و معدنی در حوزه حمل‌های ترازنزیتی ایفا کرد.

رستگاری با بیان اینکه در دو سال گذشته دو شرکت بزرگ مقیاس حمل و نقل در استان یزد تأسیس و شروع به کار کرده است بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه حمل و نقل استان پیگیری می‌شود بحث توانمندسازی و بزرگ مقیاس‌کردن شرکت‌های حمل و نقل و ایجاد شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی است که می‌تواند در حوزه کالا و حمل و نقل آن نقش موثری داشته باشد.

او با اشاره به اینکه استان یزد در حوزه حمل و نقل مسافر استان وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: در حوزه مسافر دو شرکت حمل و نقل قوی در استان راه‌اندازی می‌شود و افزایش ناوگان حمل و نقل مسافر در استان در دستور کار جدی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده طی یک سال آینده حداقل یک شرکت حمل و نقل بزرگ مسافر در یزد راه اندازی می‌شود که در پی آن حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از حجم مسافر ناوگان مسافربری یزد را در ناوگان جدید سیستم حمل و نقل مسافر تزریق کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.