سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 سردار قنبری:

طرح کنترل هوشمند مجرمان حرفه‌ای در تهران و البرز اجرا می شود

رییس پلیس آگاهی فراجا از آغاز مقدمات اجرای طرح کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای طی امروز و فردا در تهران و البرز خبر داد.

 سردار سرتیپ محمد قنبری رییس پلیس آگاهی فراجا در حاشیه همایش سراسری روسای ادارات مبارزه با سرقت در گفتگو با خبرنگاران در مشهد گفت: مقدمات اجرای طرح کنترل و پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای فراهم شده است و طی امروز و فردا در تهران بزرگ و البرز آغاز می‌شود و این طرح تا آخر امسال در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد:هدف این است که بتوانیم مجرمان را از اقدام به سرقت باز داریم و اگر قصد انجام اقداماتی داشته باشند که بخواهند باند تشکیل دهند بتوانیم در نطفه خفه کنیم.

رییس پلیس آگاهی فراجا گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین قوه قضاییه و فراجا انجام شده و بنا براین است که با اقدام پلیس آگاهی تمام سارقانی که بیش از سه فقره سابقه محکومیت کیفری دارند و حرفه آن‌ها سرقت است با اقدام قاطع تحت کنترل قرار گیرند.

قنبری افزود:سامانه‌هایی نیز در کشور راه اندازی شده است که با استفاده از آن‌ها حرکات و رفتار‌های این سارقان تحت نظارت قرار می‌گیرد و می‌توان با به کارگیری آن‌ها اقدام بازدارنده وسیعی را در کشور در مورد این سارقان اعمال کرد.

وی اظهار کرد:برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که اگر این سارقان از اقدامات خود پشیمان شدند و به آغوش جامعه بازگشتند انجام خواهیم داد.

رییس پلیس آگاهی فراجا با بیان این که اولویت اصلی ما مبارزه با سرقت به ویژه جرایم خشن است افزود: سرقت خشن خط قرمز ماست و اقدامات ویژه‌ای برای برهم زدن فعالیت مجرمان این نوع جرم در حوزه‌های مختلف انجام شده است و در حال حاضر روند انجام سرقت‌های خشن روند نزولی پیدا کرده است.

قنبری افزود: به صورت همه جانبه عزم جدی نیروی انتظامی مبارزه با سرقت است و در راس مبارزه با جرم سرقت پلیس آگاهی قرار دارد و برای تخقق این امر برنامه‌های متنوعی داریم که از جمله آن‌ها کنترل مجرمان، استفاده از کارآگاهان باتجربه گذشته، کارشناسی کارآگاهی کشف علمی جرم و افزایش ظرفیت‌ها با کمک مردم و پلیس است.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که در صحنه از سارقان گرفته می‌شود نیز از طریق پلیس به علاوه ۱۱۰ ساماندهی می‌شود تا بتوان همه اقدامات را در صحنه انجام داد و بررسی صحنه جرم را به طور کلی و جامع تقویت کرد تا به شعار و هدف گذاری خود مبنی بر یافتن سارق و مجرم، در صحنه جرم دست یابیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در این استان، کارآگاهان از شَم پلیسی خوبی برخوردارند و گواه این امر آن که جرایم مهم، در زمان کوتاهی کشف می‌شوند، در حوزه سرقت نیز جلو روند صعودی گرفته شده و بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است و درصد قابل توجهی از جرایم کشف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
شما میخواین کنترل کنید جلوی ده میلیون افغانی وارد کشور رو بگیرید و اخراجشون کنین
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
باسلام ماموران پلیس زحمت کشیده افراد سارق را دستگیر می‌کنند نوازشهای قوه قضائیه باز این انگلهای اجتماعی را به جامعه باز می‌گرداند وباز روز ازنو روزی از نو حکم های قوه قضائیه در مورد سارقین سابقه دار وخشن بازدارنده نیست بهتر است که یک بازنگری انجام شود مردم از دست سارقین سابقه دار خسته هستند. پیگیری کنید و به مردم پاسخ دهید باتشکر
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
فقط اول اجرای حد اسلامی و دوم استفاده از دستبند و پابند الکترونیکی جواب میده.