سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رای دیوان لاهه می‌تواند موجب انزوای رژیم صهیونیستی شود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اقدام دادگاه لاهه باعث خواهد شد که اسرائیل نتواند اقدامات بیشتری علیه مردم غزه انجام دهد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص رای دادگاه لاهه بر ضد رژیم صهیونیستی گفت: رای دیوان لاهه یک رای اعتباری است که می‌تواند موجب انزوای رژیم صهیونیستی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این رای به دلیل فقدان ابزار‌های اجرایی برای اسرائیل نمی‌تواند الزام آور باشد، اما اقدامی که ممکن است دبیر کل سازمان ملل انجام دهد و تصمیمات و رای دادگاه احتمالا به وسیله دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت منتقل و این شورا هم اسرائیل را ملزم کند تا این رای را عملیاتی کند و در مدت یک ماه آتش بس را برقرار کند؛ هرچند اگر پیش نویسی در این زمینه در شورای امنیت هم مطرح شود آمریکا آن را وتو خواهد کرد.

هانی زاده افزود: اما در هر حال به وسیله این رای ثابت خواهد شد که آمریکا شریک نسل کشی اسرائیل در غزه است. معتقدم که اقدام دادگاه لاهه باعث خواهد شد که اسرائیل نتواند اقدامات بیشتری علیه مردم غزه انجام دهد و اکنون افکار عمومی علیه اسرائیل است و به همین دلیل معتقدم که اسرائیل به شدت دنبال این است که از باتلاق غزه خارج شود.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: متاسفانه ثابت شده است که نهاد‌های بین المللی در برابر جنایات اسرائیل نمی‌توانند تحرک لازم را داشته باشند؛ همچنین شورای امنیت سازمان ملل نیز در طول سه ماه قبل نتوانسته است مانع نسل کشی در غزه شود و این نشان می‌دهد این نهاد‌ها کارایی لازم را برای برقراری صلح جهانی ندارند. درهر حال اکنون افکار عمومی برخلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این رژیم به شدت مورد نفرت قرار دارد.  

وی در پایان گفت: چاره این است که کشور‌های جهان ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی و هرگونه تعامل اقتصادی، تجاری و نظامی را با اسرائیل قطع کنند و شورای امنیت سازمان ملل نیز باید در راستای وظایف خود در این زمینه اقدام کند و اسرائیل را تحت بند ۷ منشور سازمان ملل قرار دهد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.