سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح نژاد گاومیش بومی برای کاهش وابستگی به نهاده وارداتی در سمنان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه و اصلاح نژاد گله گاومیش بومی در استان با هدف کاهش وابستگی به نهاده وارداتی آغاز شد.

حمیدرضا عادل معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت و گسترش و اصلاح نژاد دام‌های بومی کشور، حمایت از پرورش و توسعه گاومیش در دستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح افزود: دام‌های بومی کمترین وابستگی را به نهاده‌های وارداتی دارند و به دلیل مقاوم بودن در مقابل بیماری‌ها و هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تأسیسات، گسترش آن‌ها می‌تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی موجود در استان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها، از محل اعتبارات ملی که به این موضوع تخصیص یافته است، عملیات انتقال جنین اصلاح‌شده به گاومیش‌های بومی استان سمنان آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ۷۰ راس گاومیش بومی معاینه و سونوگرافی شدند و برای گاومیش‌های گزینش شده به عنوان گیرنده جنین عملیات هورمون‌درمانی و همزمان‌سازی فحلی آغاز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.