سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید روزانه گاز در سرخس ۶ میلیون مترمکعب افزایش یافت

فرماندار سرخس گفت: ظرفیت تولید گاز در این شهرستان با افتتاح ۲ چاه گاز روزانه به میزان ۶ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

حسن نوری‌زاده روز جمعه در حاشیه آیین بهره‌برداری از ۲ چاه گاز در منطقه خانگیران سرخس گفت: با آغاز بهره برداری از چاه‌های ۷۶ و ۷۸ خانگیران برداشت گاز از این میدان گازی سه میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.

وی گفت: تابستان امسال نیز مقادیری گاز در میدان ذخیره‌سازی شوریجه D ذخیره شده بود که از امروز برداشت گاز از این مخزن آغاز شد و از این طریق نیز روزانه سه میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت تولید این منطقه افزوده شد که در مجموع ۶ میلیون مترمکعب می شود.

فرماندار سرخس بیان داشت: افزایش تولید گاز از میدان خانگیران منجر به پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.

با افزایش تولید گاز به میزان ۶ میلیون متر مکعب در روز، تولید گاز از میدان خانگیران سرخس به حدود ۷۰ میلیون متر مکعب در روز رسید.

طرحهای افزایش تولید گاز درسرخس توسط محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و مهدی حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در کنار سایر مدیران محلی با حضور در منطقه عملیاتی خانگیران شرکت نفت و گاز شرق به صورت رسمی بهره برداری شد.

در این مراسم علاوه بر ۶ میلیون مترمکعب افزایش تولید گاز در خانگیران، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دیگر مناطق عملیاتی در مرکز کشور، تولید روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز در دیگر مناطق شرکت نفت نیز به بهره برداری رسید.

این افزایش ۶ میلیون مترمکعبی تولید، شامل تولید گاز در منطقه زاگرس جنوبی به میزان چهار میلیون مترمکعب، آغاز بهره‌برداری از میدان «آغار» به میزان ۲ میلیون مترمکعب گاز و مابقی مربوط به افزایش تولید از میدان گازی «دالان» به میزان ۲ میلیون مترمکعب است.

برچسب ها: تولید گاز ، سرخس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.