سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ:

سبک زندگی ایرانی و اسلامی شهدا در جامعه ترویج شود

سردار حسن‌زاده گفت: اگر امروز در مولفه‌های قدرت دست برتر را داریم به برکت خون شهدا و فرهنگ ایثار، پایداری و مقاومت است.

سردار سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک روز میلاد باسعادت امیرالمومنین (ع) و روز پدر، تبریک ایام ماه رجب و ایام اعتکاف اظهار کرد: نماز جمعه این هفته مزین به نام و یاد شهدا است و مفاهیم تقوا و ایمان، جهاد، ایثار و شهادت را درهم آمیخته و با حضور خانواده شهدا و تصاویر شهدای آن‌ها برگزار شده است.

وی افزود: این نماز جمعه که در دهه شهدایی و اجلاسیه کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت برگزار می‌شود با نام و یاد شهدا و فرهنگ شهادت، جهاد، ایثار و فداکاری عطرآگین شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ بیان کرد: تهران امروز به عنوان ام‌القرای جهان اسلامی با ۲۴ هزار شهید از طیف‌ها و اقشار مختلف و به وسعت یک کشور است، شهدایی از رئیس‌جمهور شهید، نخست وزیر شهید، وزیر شهید و نمایندگان شهید تا فرماندهان، اساتید، معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان شهید و شهدای کارگری؛ و این ستارگان واقعی بر سبک زندگی سعادتمندانه شهدایی اثرگذار هستند.

سردار حسن‌زاده ادامه داد: افتخار می‌کنیم به شهر بزرگی مانند تهران که این تعداد شهید را با این وسعت و طیف‌های مختلف در خود جای داده است. از ۲۴ هزار شهید پایتخت ۵ هزار و ۶۰۰ شهید دانش آموز داریم و از میان این شهدا ۲۵۰۰ شهید اصناف، بازاریان و کسبه و ۵۶۱ بانوی شهیده داریم که آخرین آن‌ها فائزه رحیمی دانشجوی فرهنگی و نیروی جهادی بود که در حادثه تروریستی کرمان به شهادت رسید.

وی عنوان کرد: ۵۸۰ شهید طلبه و روحانی داریم که در بین همه اقشار جامعه و به نسبت جامعه خودشان بیشترین شهید را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ تصریح کرد: در سال ۱۳۶۰، ۸۴۰ ترور در تهران صورت گرفته که حاصل آن ۶۰۰ شهید ترور در تهران شده و در مشهدالشهدای تهران ۶۰۱ مکان و محل شهادت داریم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهران، گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها فرموده‌اند زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. بزرگداشت شهدا یعنی اصالت‌بخشیدن به همه اهداف و آرمان‌های شهدا، یعنی تکریم مقام خانواده شهدا و ادامه حرکت جهاد و ادامه مسیر و فرهنگ شهادت‌طلبی، ایثار، مجاهدت و فرهنگ مقاومت. در طول این سه سال اخیر که کنگره ملی ۲۴ هزار شهید کار خود را آغاز کرده، یعنی اصالت دادن روزافزون به آرمان‌های بلند شهدا و هرچقدر می‌توانیم باید تلاش کنیم که یاد و نام و خاطره شهدا زنده نگه داشته شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ عنوان کرد: اگر امروز در مولفه‌های قدرت دست برتر را داریم به برکت خون شهدا و فرهنگ ایثار، پایداری و مقاومت است که شهدای ما این‌ها را به ارمغان آوردند تا زمانی که بنا بر سخن حاج قاسم سلیمانی و تا وقتی این ملت، ملت شهادت است و راه و رسم و سبک شهدا را بهترین سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود می‌داند و مشی شهدا را بهترین مشی برای زندگی خود می‌داند، این ملت سربلند است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمودزاده
۲۰:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
ایکاش بهتر بود این فرهنگ را در بین اقازادگان خودتان ترویج می کردید