سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز هفتمین دوره المپیاد ملی ویراکاپ

هفتمین دوره المپیاد ملی ویراکاپ با حضور ۴۰۰ دانش‌آموز از سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد.

محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در حاشیه مراسم ضمن تبریک ایام و خیرمقدم به حاضران گفت : رسول اکرم (ص) فرمودند: من شهر دانشم و علی، دروازه آن است، آن که دانش می‌خواهد، باید از این دروازه در آید؛ علم و دانش از اهمیت ویژه‌ای در دین مبین اسلام برخوردار است و هر کس که از دانش برخوردار باشد از روشنی و آگاهی فیض می‌برد.

زنجانی با اشاره به فرآیند‌های انجام گرفته در برپایی چنین المپیادی گفت: اهتمام مدیر موسسه‌ی ویرا قابل تقدیر است که به همراه مجموعه خود بیش از سه ماه است که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها در راستای راه‌اندازی چنین اتفاق بزرگی است و این ستودنی‌است، مجموعه‌ی کانون استان نیز این را سعی داشته تا با هم‌افزایی و تعامل و به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌ها در برگزاری چنین المپیاد بزرگی موثر واقع شود و با توجه به سرفصل فعالیت‌های کانون حامی و مجری اقداماتی باشد که در زمینه علم و پرورش استعداد‌های علمی و شناخت و عرضه آن به جامعه گام‌های بزرگی را بردارد.

عادلی مدیر موسسه‌ی ویرا ضمن تبیین این المپیاد گفت: این اتفاق امسال که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه رقم خورده جهت به‌وجود آوردن شرایطی‌است تا مخاطبان بتوانند توان علمی خود را عرضه و آن را پرورش دهند و از نظر ما تمامی حاضران این المپیاد برنده‌اند، چون با حضور در این المپیاد کشوری؛ ترسی از رقابت نداشت که این بسیار ارزشمند است.

۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ هفتمین دوره المپیاد ملی ویراکاپ با حضور ۴۰۰ دانش‌آموز از سراسر کشور در کرمانشاه آغاز شد. آکادمی بین‌المللی ویرا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه برگزارکننده این رقابت‌ها هستند.

این المپیاد در هفت رشته‌ی ریاضیات، چرتکه، محاسبات، الکترونیک و برنامه‌نویسی در روز پنجم و رشته‌های رباتیک و زبان انگلیسی در روز ششم بهمن‌ماه برگزار می‌شود؛ همچنین در روز ۲۲ بهمن‌ماه مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به برگزیدگان جوایز اهدا خواهد شد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.